آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

بهترین ماوس بی سیم

ماوس یکی از تجهیزات جانبی بسیار مهم در کامپیوتر و لپ‌تاپ تلقی می‌شود و پرکاربرد بودن این وسیله سبب شده است تا اهمیت آن بیش از پیش خود را نشان دهد. امروزه با توجه به صرف زمان بیشتر افراد پای سیستم و به‌ویژه برای افرادی که کامپیوتر یا لپ‌تاپ وسیله‌ی کارشان است، انتخاب ماوس مناسب بسیار اهمیت دارد. اگر شما هم با سوالاتی مانند بهترین ماوس بی سیم کدام است؟ بهترین برند های موس بی سیم چیست؟ مواجه شده‌اید، ما در این بخش علاوه بر راهنمای خرید، فهرستی از بهترین ماوس‌های بی سیم را برایتان آماده کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. بهترین ماوس بی سیم مزایای ماوس بی سیم عدم وجود سیم، باعث خلوت‌تر شدن میزتان شده و سبب نظم بیشتر می‌شود.

با استفاده از ماوس بی سیم می‌توانید از فواصل مختلفی با لپ‌تاپ یا کامپیوتر کار کنید.

ماوس بی سیم انتخاب مناسب‌تری برای استفاده در سفر است.

راهنمای خرید ماوس بی سیم

برای خرید ماوس بی سیم فارغ از برند و قیمت، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در ادامه مهم‌ترین این مسائل را مرور می‌کنیم.


طراحی و ارگونومی

ماوس‌ها در شکل‌های گوناگونی طراحی شده و روانه‌ی بازار می‌شوند. پرداختن به ظاهر و اندازه‌ی ماوس از چند جهت حائز اهمیت است. یکی از این موارد مبحث زیبایی ماوس است که امری کاملاً سلیقه‌ای است؛ اما تمرکز ما بیشتر بر روی اندازه‌ی استاندارد ماوس به عنوان پارامتری در جهت حفظ سلامت دست است.


باید سعی کنید ماوسی که می‌خرید، با اندازه‌ی دست‌تان تناسب داشته باشد. این اندازه نه باید بیش از اندازه بزرگ نه بیش از اندازه کوچک باشد؛ چرا که این عدم تناسب اندازه می‌تواند سبب آسیب به دست و مچ دست‌تان شود.


حسگر ماوس بی سیم

امروزه در ساخت ماوس‌های بی سیم از دو نوع حس‌گر لیزری و اپتیکال استفاده می‌شود. حسگرهای لیزری و اپتیکال دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. به‌گونه‌ای که هر کدام از آن‌ها از جهاتی بر دیگری برتری دارند. به همین دلیل نمی‌توان گفت که بهترین ماوس بی سیم لزوماً لیزری و یا اپتیکال است. در بخش پایین ویژگی‌های کلی هر کدام از این حسگرها را می‌توانید مشاهده کنید.


حسگر اپتیکال:

قیمت مناسب‌تر

حتماً باید بر روی سطح صاف و غیر شفاف با آن کار کنید. (مانند ماوس پد)

رزولوشن (DPI) کمتر

حسگر لیزری:

گران‌تر از نوع اپتیکال

بر روی هر سطحی عملکرد خوبی دارد

رزولوشن بالا

نقطه بر اینچ (DPI)

هر چه میزان این پارامتر بیشتر باشد با جابه‌جا کردن ماوس در یک فاصله‌ی یکسان، نشانگر طول بیشتری را بر روی صفحه‌ی نمایش طی می‌کند. اگر می‌خواهید با ماوس بازی کنید، هر چه میزان DPI کمتر باشد، کنترل بیشتری بر نشان‌گر خواهید داشت و می‌توانید نقاط نزدیک به یکدیگر را به خوبی پوشش دهید. اما این موضوع به نوع بازی و همچنین تسلط شما بر مقیاس‌ها نیز بستگی دارد.


کارهای گرافیکی و دقیق نیز معمولاً با ماوس‌های با DPI بالا به خوبی انجام می‌شوند. با این اوصاف اگر ماوس را برای کارکردهای خانگی و انجام امورات معمول می‌خواهید، پایین بودن این عدد مشکل چندانی برای‌تان ایجاد نخواهد کرد. DPI ماوس‌های اپتیکال حداکثر 3000 است، در حالی که بعضاً این مقدار در ماوس‌های لیزری به مقادیر بالاتر می‌رسد.


طول عمر باتری

حتماً ماوس را از نظر میزان شارژ باتری و همچنین طول عمر آن مورد بررسی قرار دهید. باتری ماوس بی سیم شاید مهم‌ترین بخش آن باشد. البته نحوه‌ی استفاده‌ی شما از ماوس نیز بر طول عمر آن تاثیر می‌گذارد و همچنین تعداد باتری مورد استفاده در ماوس معمولاً یک یا دو عدد است.


نوع و جنس رابط

طریقه اتصال ماوس به سیستم نیز بر عملکرد آن تأثیر بسزایی می‌گذارد. برخی از ماوس‌ها از طریق بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند که این مسئله یک مزیت تلقی می‌شود، چراکه برای استفاده از چنین ماوس‌هایی نیاز به استفاده از دانگل نیست. اما اغلب ماوس‌ها از دانگل USB برای اتصال استفاده می‌کنند که موجب می‌شود یک پورت USB رایانه شما اشغال گردد.


نکات کلیدی در انتخاب ماوس بی سیم

با کدام دست کار می‌کنید؟

اغلب ماوس‌ها طراحی متقارن داشته و برای استفاده با هر دو دست مناسب می‌باشند. اما برخی از طراحی‌های ماوس مخصوص به دست راست یا چپ هستند. لذا به این مورد حتماً توجه داشته باشید.

سازگاری با سیستم عامل

به سازگار بودن ماوس با سیستم عامل دستگاه خود نیز توجه کنید. گفتنی است تمامی ماوس‌های موجود در بازار که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند، از کلیه سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کنند.

کلید تنظیم DPI

اگر با ماوس خود کارهای مختلفی انجام می‌دهید و نیاز به تغییر میزان DPI آن دارید، می‌توانید از ماوس‌هایی که قابلیت تغییر این ویژگی را دارند استفاده کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد