آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

واژینیسموس چیست؟

این مقاله توضیح می دهد که واژنیسموس چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد. واژینیسموس یک مشکل بالینی است که با اسپاسم شدید و انقباض عضلات کف لگن همراه است ، که رابطه جنسی را دشوار و دردناک یا حتی غیرممکن می کند. علاوه بر این ، زنان با این مشکل بالینی در انجام معاینات زنان و استفاده از تامپون مشکل دارند.

واژینیسموس به این صورت است که ورود هر جسم خارجی به واژن مانند تامپون ، آلت تناسلی مرد یا اسپکولوم باعث انقباض و سفت شدن دهانه واژن در اثر انقباض غیرارادی عضلات کف لگن می شود. این وضعیت همچنین منجر به درد و قطع موقتی تنفس می شود.

مهمترین عضلاتی که به طور گسترده درگیر این مشکل می شوند ، pubococcygeus یا کامپیوتر هستند. این عضلات وظیفه ادرار ، رابطه جنسی ، ارگاسم ، حرکات روده و زایمان را بر عهده دارند.
اگر این بیماری درمان نشود ، می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود و وضعیت را بدتر کند. اما به یاد داشته باشید که این بیماری کاملاً قابل درمان است.

واژینیسموس چیست؟
با پیشرفت تکنولوژی ، هر روز روشهای جدیدتر و م moreثرتری به کمک پزشکان می آیند. هیگز یک روش کاملاً جدید و م thatثر است که با انرژی خود به نام انرژی هیگز به درمان واژنیسموس کمک می کند. انرژی هیگز به فرد کمک می کند تا ضمن انقباض و گرم شدن عضلات ، کنترل بیشتری بر عضلات ناحیه واژن داشته باشد. ما بیشتر در مورد چگونگی عملکرد هیگز برای درمان واژینیسموس با RF خاص خود بیشتر توضیح خواهیم داد.
حقایقی در مورد این بیماری
واژنیسموس انواع مختلفی دارد و علائم آن در افراد مختلف یکسان نیست.
درد این عارضه از خفیف تا شدید متفاوت است و احساسات مختلفی را در انسان ایجاد می کند.
عوامل احساسی و پزشکی یا هر دو می توانند این مشکل را ایجاد کنند.

برای خواندن مقاله درمان بی اختیاری ادرار بر روی کلمه درمان بی اختیاری ادرار کلیک کنید.

انواع واژنیسموس
انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد که می تواند زنان در هر سنی را درگیر کند. گونه های آن دنبال می شود.

نوع اولیه واژنیسموس اولیه
در این بیماری ، درد همیشه با خود فرد است ، بنابراین استفاده از تامپون و معاینات زنان برای فرد دشوار است.
نوع اولیه آن معمولاً در اولین تجربه جنسی ظاهر می شود. در این وضعیت ، مرد نمی تواند نفوذ کند ، برخی از مردان آن را به دیواره ای در ورودی واژن تشبیه می کنند.
این وضعیت همراه با درد و بروز گرفتگی عضلات است و همچنین ممکن است خانم برای مدت کوتاهی تنفس را متوقف کند. این علائم با توقف تلاش برای ورود به واژن از بین می روند.

نوع ثانویه واژنیسم ثانویه
نوع ثانویه این بیماری زمانی اتفاق می افتد که زنی مقاربت جنسی عادی داشته باشد اما هنوز واژنیسموس را تجربه کند حتی ممکن است فرد در اولین تجربه جنسی این مشکل را نداشته باشد. در نتیجه ، این عارضه می تواند در هر مرحله از زندگی رخ دهد.
واژینیسموس ثانویه معمولاً در نتیجه برخی حوادث مانند عفونت ، یائسگی ، ضربه یا تجربه ناخوشایند ، برخی شرایط پزشکی ، مشکلات ارتباطی و عاطفی ، جراحی یا زایمان رخ می دهد.
حتی اگر دلایل اصلی واژنیسموس از بین برود ، در صورت شرطی شدن بدن ، درد ادامه خواهد یافت.

نوع عمومی واژینیسموس جهانی
این عارضه همیشه وجود دارد و هر عاملی می تواند باعث آن شود.

نوع واژینیسموس موقعیتی
این وضعیت در شرایط خاص رخ می دهد ، به عنوان مثال ، ممکن است در هنگام مقاربت رخ دهد ، اما در معاینات زنان یا استفاده از تامپون مشکلی ایجاد نمی کند.

روش تشخیص ماهی تازه و کهنه

خوردن ماهی بد می تواند موجب مسمومیت غذایی شود پس مهم است در هنگام ارزیابی تازگی ماهی احتیاط زیادی داشته باشید ، ماهی به خاطر ارزش غذایی بالا و هضم آسان یکی از غذاهای اصلی بشمار میرود . راه های زیادی برای حفظ و انتقال ماهی با هدف نگه داشتن طولانی مدت وجود دارد با این حال، گاهی این روش ها جواب نمی دهند بنابراین، باید بدانید چطور ماهی بد را شناسایی کنید.

راههای تشخیص ماهی تازه


ماهی تازه

تفاوت ماهی تازه و کهنه

در حقیقت، تفاوت بین ماهی تازه و فاسد پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید این پدیده به خاطر این واقعیت است که اغلب مردم برای خرید ماهی نیاز به راحتی دارند، بنابراین ماهی را سربریده و فیله شده می خرند . خوردن این ماهی ها بدون اینکه بدانید تازه هستند یا نه، راحت تر است چون به طور معمول آن ها را یخ زده خریداری می کنید.
 
ماهی تازه

ماهی نامرغوب و کهنه

بو: ماهی در شرایط بد معمولا بوی بدی دارد بوی بد گاهی اوقات بوی آمونیاک می دهد.
پوست:ماهی در شرایط بد ، پوست بسیار نرم دارد که به راحتی ازگوشت آن جدا می شود.
چشم ها: ماهی در شرایط بد چشم های گود، قرنیه کرم و مردمک سفید دارد، انگار که آب مروارید دارند.
آبشش: آبشش ماهی پشت سر آن است و در شرایط بد، آن ها زرد یا خاکستری هستند
شکم: اولین منطقه آسیب دیده است؛ ماهی در شرایط بد ، متورم ،شل ، تو رفته خواهد بود.

ماهی خوب و تازه

بو:ماهی تازه بوی جلبک دریایی می دهد و تمام مواد مغذی را دارد.
پوست:برعکس آنچه در بالا ذکر شد، ماهی تازه رنگ با طراوت، براقی دارد.
چشم ها: ماهی تازه چشم های برآمده و مردمک سیاه درخشانی دارد.
آبشش ها:آبشش ماهی وقتی تازه هستند، بسته به نوع ، تمیزی ، درخشندگی به رنگ صورتی یا قرمز خواهند بود.
شکم : گوشت شکم آن سفت است و لغزنده نیست.
 
ماهی تازه

نکات :

بنابراین مجبور نیستید ماهی را دور بیندازید، توصیه می کنیم در عرض چند روز، پس از خرید از سوپر مارکت آن را بپزید اگر ممکن نیست ، می توانید ماهی را منجمد کنید. تضمین می کنیم ماهی مدت بیشتری باقی خواهد ماند. با فریز کردن،ماهی ویژگی های خود را حفظ کرده و از خطر مسمومیت غذایی جلوگیری می کند.
خوردن ماهی هایی که در فریزر قرار دارند ، اگر چند هفته مانده باشد، بسیار خطرناک خواهد بود به خاطر این است که نمی دانید آیا قطع الکتریکی وجود داشته یا خیر، یعنی ماهی به طور کامل منجمد نشده است. از سوی دیگر، منجمد کردن دوباره آن ها هرگز توصیه نمی شود. اگر ماهی به علت قطع برق یخ آن ذوب شود ایمن ترین گزینه آن است که آن را دور بیندازید.
در یخچال قرار دادن و فریز کردن مانع تکثیر باکتری های بیشتر می شود ، اما آن ها را نمی کشد ، این کار امکان تسریع فرآیند تجزیه را فراهم می آورد. بنابراین، اگر فریزر یا یخچال به هر دلیلی از کار کردن متوقف شد، بهتر است ماهی را دور بریزید.

یک روش برای شناخت ماهی تازه و کهنه بعد از پخت آن

در اینجا می توانید طعم آن را ارزیابی کنید:اگر طعم ترش یا اسیدی نداشت مشکلی نیست و ماهی تازه است اما اگر این چنین نبود ماهی کهنه است.

 
ماهی تازه و کهنه

ویژگی های ماهی تازه

اول از همه به یاد داشته باشید که تا حد امکان ماهی را از فروشگاههای معتبر و یا محل فروش مرغ و ماهی که اصول بهداشتی را رعایت می کند خریداری کنیم بعد از ان به این نکته ها در هنگام خرید ماهی دقت کنیم.چشم های ماهی باید شفاف باشد.

زمانی که ماهی را با انگشت فشار می دهیم نباید با فشار ما در داخل بماند یعنی بعد از اینکه انگشتمان را بر داشتیم گوشت ماهی دوباره به سمت بیرون حرکت کند.

گوشت ماهی تازه صورتی کم رنگ و براق است.

همچنین بخوانید :خواص بی نظیر ماهی برای پیشگیری از دیابت و آسم

ماهی تازه گوشتی تقریبا مرطوب و لطیف دارد.


جامع‌ترین راهنمای خرید تشک و نکات طلایی یک انتخاب خوب

با یک حساب سر انگشتی می‌توان دریافت که ما نزدیک به یک سوم از عمر خود را می‌خوابیم. پس به همان اندازه که در انتخاب مبلمان، لباس و کفش حساسیت داریم باید به فکر یک تشک مناسب و استاندارد برای یک خواب راحت باشیم.+

راهنمای خرید تشک تخت خواب

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام ، بسیاری از ما به دلیل اینکه تا به حال تجربه یا توجهی به خرید تشک نداشته‌ایم با ابهامات فراوانی روبه‌رو هستیم که ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا حد امکان پاسخی مناسب برای آنها پیدا کنیم.

چرا باید تشک خود را عوض کنید

بی‌شک پیش از خرید یک تشک جدید باید برای این سؤال یک پاسخ اساسی پیدا کنیم. در حقیقت ما اغلب هنگامی اقدام به خرید تشک جدید می‌کنیم که به امراض مختلفی نظیر دردهای مفصلی یا انحراف ستون مهره‌ها دچار شده باشیم.

اگرچه در این زمان نیز خرید تشک جدید و استاندارد لازم و ضروری است اما ممکن است به رفع دائمی مشکلات شما دیگر کمک نکند. از این رو بد نیست بدانید که چرا باید تشک خود را عوض کنید؟

تغییر شرایط فیزیکی بدن شما نخستین دلیل برای خرید تشک جدید است. در واقع بدن شما احتمالاً نسبت به زمانی که تشک خود را خریداری کرده‌اید تغییرات زیادی همچون چاقی، لاغری یا افزایش قد را به خود می‌بیند. این در حالی است که شما روز نخست با توجه شرایط فیزیکی متفاوتی اقدام به خرید تشک کرده‌اید. با این وصف، حتی اگر یک تشک باکیفیت خریداری کرده باشید پس گذشت چند سال، باز هم نیاز دارید تا تشک خود را تعویض کنید.

تغییرات در سبک زندگی نیز ممکن است شما را وادار به خرید تشک جدید کند. برای مثال ممکن است تشکی که امروز روی آن می‌خوابید پیش از این متعلق به همسر یا یکی دیگر از اعضای خانواده شما بوده باشد. در نتیجه این تشک نمی‌تواند به طور کامل از بدن شما و نیازهای آن پشتیبانی کند. همچنین اگر از یک تشک به طور مشترک استفاده می‌کنید، مهم است که تشکی انتخاب کنید که مناسب هر دو شما باشد.

تجمع عوامل ناشناخته متعدد همچون سلول‌های مرده پوست، مایعات بدن، گرد و غبار و موی حیوانات از دیگر دلایل خرید تشک محسوب می‌شوند. در واقع ممکن است تشک شما پس از گذشت ۱۰ سال در اثر تجمع این مواد، وزنی معادل دو برابر وزن اولیه خود پیدا کنند. با این وصف، حتی اگر خوش‌شانس باشید به انواع حساسیت و بیماری‌های پوستی دچار نشوید، بی‌شک تشک شما عملکردی همانند روز نخست نخواهد داشت.

دردهای عضلانی، بی‌حسی دست و پا، احساس خستگی حتی پس از خواب طولانی مدت یا بروز حساسیت‌های پوستی همگی نشانه‌هایی برای تعویض تشک هستند. به عنوان مثال ممکن است تشک شما به لحاظ فیزیکی نیازهای شما را تأمین کند اما به دلیل استفاده از مواد حساسیت‌زا در آن موجب تعرق بدن شما شود. با این وصف، شما نیاز به یک تشک ضد تعرق خواهید داشت. همچنین تشک‌های آنتی آلرژی، محافظ ضد آب، ارتوپودیک و طبی نیز از دیگر محصولات موجود در بازار هستند.

انواع تشک

هنگامی‌که تصمیم به تعویض تشک می‌گیرید با تنوع گسترده‌ای از محصولات مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما مشکل می‌کنند. امروزه با توجه به تنوع نیازهای کاربران، تشک‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر یک برای افرادی با مشخصات خاص عملکرد بهتری دارند؛ بنابراین، بهتر است پیش از خرید کمی درباره انواع تشک‌ها بدانید.

تشک فنری متصل

تشک‌های فنری سال‌هاست که در حال تولید هستند و از قدیمی‌ترین انواع تشک‌ها محسوب می‌شوند. در بدنه این تشک‌ها از فنر استفاده شده که موجب انعطاف قابل توجه آنها می‌شود، به‌گونه‌ای که معمولاً تشک فنری را به عنوان یک تشک نرم و طبی می‌شناسند.

در این نوع تشک‌ها، فنرها به دو صورت متصل یا منفصل به کار می‌روند. در تشک فنری متصل، فنرها در سراسر تخت به یکدیگر متصل هستند.

این اتصال موجب نرمی زیاد تشک می‌شود به طوری که برای کودکان یا کسانی که هیچ عارضه مفصلی و استخوانی نداشته باشند خوابیدن روی آنها لذت‌بخش است. همچنین تشک فنری متصل نسبت به انواع دیگر از قیمت کمتری برخوردار است.

با این حال، این تشک‌ها معایبی نیز با خود به همراه دارند.

از جمله نکات منفی تشک فنری متصل، احتمال تولید صدا به دلیل انحراف فنرها و اصطکاک آنها با یکدیگر است. البته این مورد بستگی به کیفیت تشک دارد و احتمال بروز آن حتمی نیست. همچنین به دلیل اتصال سیم‌پیچ‌ها در تشک فنری متصل، فشار ناشی از وزن کاربر در سراسر تخت خواب پخش می‌شود.

این مورد ممکن است در تشک‌های دو نفره تبدیل به یک معضل بزرگ شود چرا که با حرکت یکی از کاربران، کاربر دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. افزون بر این، نرمی بیش از حد تشک فنری متصل موجب می‌شود تا گاهی پشتیبانی مناسبی از ستون فقرات صورت نگیرد زیرا به دلیل فشار وزن کاربر در قسمت باسن و شانه‌ها، بخش میانی تشک نیز فرو می‌رود و زیر کمر و ستون مهره‌ها خالی می‌شود.


لباس های جین را چگونه بشوییم؟

لوی اشتراوس بنیانگذار کارخانه شلوار جین لیوایز در سال ۱۸۵۳ با طراحی شلواری از جنس برزنت تاریخچه شلوار جین را بنیانگذاری کرد و اکنون بیش از ۱۰۰ سال است که این شلوار از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار شده و قیمت بالایی نیز دارند. به همین دلیل نحوه مراقبت از این شلوار بسیار مهم است. پس در مراقبت از لباس های جین خود هرگز این اشتباهات را مرتکب نشوید


لباس های جین را چطور بشوییم؟

 

شستشو با دست

بهتر است شلوار جین را داخل وان حمام بشویید چون می توانید هنگام شستشو شلوار را صاف کف وان قرار دهید.

 

هنگام آبکشی یک لیوان سرکه و دو قاشق غذاخوری نمک را با مقداری آب ترکیب کنید و شلوار را کمتر از یک ساعت داخل این محلول قرار دهید. این محلول مانع از رنگ پریدگی شلوار جین می شود.

 

شلوار جین را در آب گرم تر از ۱۵۰ درجه فارنهایت شستشو ندهید.

 

هرگز از پودر لباسشویی استفاده نکنید. به جای آن از صابون یا مایع لباسشویی استفاده کنید. 

 

هنگام شستشو هرگز شلوار را به هم نسائید. از یک عدد برس نرم استفاده کنید.

اگر از صابون استفاده می کنید آن را مستقیم به لباس نزنید بلکه به برس بزنید.

شستشوی لباس های جین,نحوه شستن لباس جین

هنگام شستشو هرگز شلوار را به هم نسائید

 

شستو با ماشین لباسشویی

درست است که شستشوی لباس جین با ماشین لباسشویی توصیه نمی شود اما خیلی ها وقت برای شستشو با دست ندارند.

 

شلوار را پشت و رو کنید و جیب ها را خالی کنید.

 

دمای آب بیشتر از ۱۰۵ درجه نباشد و دور شستشو روی ۶۰۰ باشد. اگر ماشین لباسشویی برنامه مخصوص جین دارد آن را انتخاب کنید.

 

از مایع لباسشویی استفاده کنید و قبل از آبکشی برای حفظ رنگ لباس یک پیمانه سرکه به آب اضافه کنید.

 

نکته هایی برای ثابت ماندن رنگ جین, نکاتی برای حفظ رنگ جین

برای شستن جین دمای آب بیشتر از ۱۰۵ درجه نباشد و دور شستشو روی ۶۰۰ باشد

 

خشک کردن

لباس های جین نور مستقیم و دمای خیلی زیاد را دوست ندارند پس آن ها را با ماشین لباسشویی و یا در بالکن خشک نکنید. اجازه دهید بدون نور مستقیم خورشید خشک شود.

 

برای کشیدن آب شلوار جین آن را نچلانید.

چین و چروک های لباس را با دست صاف کنید.

لباس را روی یک حوله آویزان کنید تا چروک نشود.

 

روش های خشک کردن لباس جین,روش های شستن لباس جین

لباس جین را بدون نور مستقیم خورشید خشک کنید

 

نکاتی برای حفظ رنگ جین

در کل هر چه لباس جین را کمتر بشوئید رنگ آن بهتر می ماند. اگر لکه ای روی لباس بود بدون شستشوی کامل لباس فقط قسمت لکه دار را تمیز کنید.

 

اگر روی لباس پارچه چرم کار شده برای جلوگیری از ترک خوردگی روی آن گلیسیرین بزنید.

 

اگر شلوار جین چروک شده است روی آن کمی آب بپاشید سپس تا کرده و بپیچانید. برای جلوگیری از چروک شلوار هم می توانید آن ها را به این شکل داخل کمد نگهداری کنید.

مخلوط کن بوش ارزان

مخلوط کن یکی از وسایل مدرن آشپزخانه است که همانند خیلی از وسایل دیگر مانند غذاساز، آبمیوه گیری و … کارهای آشپزخانه را برای یک بانوی آشپزخانه راحت تر کرده است، با خرید مخلوط کن می‌توانید انواع نوشیدنی ها، انواع سس و همچنین غذای کودک را تهیه کنید، یک مخلوط کن می‌توند در خرد کردن میوه ها و سبزیجات و یا همزن و مخلوط کرد مواد غذایی به شما کمک کند. مخلوط کن بوش ارزان انواع مخلوط کن ها را بشناسید:

مخلوط کن ها انواع مختلفی دارند که این تفاوت در عملکردشان است، اگر فقط در حد تهیه یک شیرموز به مخلوط کن نیاز دارید مسلما گزینه انتخابی شما متفاوت است با افردی که برای تهیه مغذی جات و کارهای پیجیده تر به دنبال خرید مخلوط کن است.


بهترین مخلوط کن خانگیمخلوط کن معمولی:

این مدل مخلوط کن ها یکی از پرفروش ترین مخلوط کن های بازار هستند که برای کارهای معمولی و روزانه مانند درست کردن شیرموز یا خرد کردن تکه های میوه و سبزیجات مناسب هستند اما کارهای پیشرفته تری مانند درست کردن سوپ یا مخلوط کردن میوه ها با یکدیگر را به خوبی انجام نمی‌دهند، لذا این مدل یک مدل برای کارهای روزانه در حد درست کردن شیر موز مناسب است که به عنوان یک مخلوط کن خانگی گزینه خوبی می باشد.


بهترین مخلوط کن حرفه ای بازارمخلوط کن حرفه ای:

این مدل مخلوط کن ها امکاناتی دارند که هیچ نوع مخلوط کنی ندارد یک نمونه ساده این است که می تواند از مغز بادم برای شما کره بگیرد که نشان سطح بالای این مخلوط کن دارد یا مثلا در زیر مخزن آن المنت هایی وجود دارد که می‌تواند موادی را که در حال مخلوط کردن آن است گرم کند مانند درست کردن سوپ، خلاصه که این مدل مخلوط کن های حرفه ای فوق پیشرته هستند و البته قیمتشان هم سرسام آور است.


پرفروش ترین مخلوط کن های دیجی کالا


مخلوط کن شخصیمخلوط کن شخصی (قابل حمل):

این مدل مخلوط کن ها خیلی جمع و جور هستند و برای انجام کارهای سبک مناسب هستند و البته مزیت اصلی آنها این است که می‌توانید آن را جا به جا کنید، مثلا برای ورزشکارانی که مایل اند مواد غذایی بعد از تمرین مانند مکمل های ورزشی خود را به خوبی مخلوط کرده و میل کنند مناسب است، چرا که می‌توانند آن را با خود به باشگاه ببرند، این مدل جدید تر از سایر مخلوط کن ها به بازار آمده است و برای برخی افراد مناسب است.


بهترین مخلوط کن حرفه ای میله ایمخلوط کن میله ای:

این مدل شبیه به یک گوشت کوب برقی است و برخی به آن گوشت کوب برقی هم گفته می‌شود، البته اگر قصد خرید این مدل را دارید مطلب دیگر ما با عنوان خرید بهترین گوشت کوب برقی را مطالعه کنید.


این مدل دارای ظرف نگه دارند نیستند و تیغه های آنها در انتهای میله در نظر گرفته شده است و برای استفاده از آن باید موادی که قرار است مخلوط شوند را در یک ظرف نسبتا استوانه ای بریزید و این مخلوط کن را به صورت میله ای وارد ظرف کنید، دقت کنید که تنها به اندازه طول میله می‌توانید مخلوط کن را وارد ظرف کنید.


تماشا کنید: عملکرد مخلوط کن بوش مدل MMB42G0B



 


نکاتی که پیش از خرید مخلوط کن باید به آنها توجه کنید:

۱- توان مخلوط کن:

مسلما هرچه توان یک مخلوط کن بیشتر باشد یعنی قدرت موتور و چرخش آن هم بهتر است، مخلوط کن های بازار توانی بین ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ وات دارند که البته در برخی مدل ها توان بیشتر از ۱۰۰۰ هم هست.


توجه داشته باشید که در مورد کیفیت عملکرد دستگاه مخلوط کن تنها ملاک ما توان موتور نیست و عوامل دیگری مانند جنس تیغه مخلوط کن هم در کیفیت عملکرد دستگاه نقش دارند، اگر تیغه ضعیف باشد توان موتور بی اثر خواهد بود.


۲- تنظیمات سرعت مخلوط کن

بهترین مخلوط کن های بازار بعضا تا ۱۷ درجه مختلف سرعتشان تنظیم می شوند که البته این میزان ضروری نیست اما اگر مخلوط کن چند درجه مختلف سرعت داشته باشد خوب است چرا که برخی مواد غذایی به سرعت کمتری نیاز دارند در حالی که مخلوط کردن برخی مواد که سفت تر هستند نیاز به سرعت چرخش بیشتری دارند که در این شرایط تنظیمات سرعت بسیار کارآمد است.


۳- قابلیت پالس یا چرخش لحظه ای

این قابلیت به این شکل است که موتور دستگاه در یک لحظه کوتاه با سرعتش چند برابر می شود که دلیل این کار این است که مواد سفت داخل مخلوط کن در اثر این چرخش انفجازی خرد شود، این قابلیت وقتی بیشتر ظرف مخلوط کن خالی است یا مواد مورد نظر ما کمی سفت است به کار می آید و این شک ناگهانی موجب خرد شدن مواد غذایی سفت می‌شود.


۴- گنجایش پارچ یا ظرف مخلوط کن

گنجایش پارچ مخلوط کن را باید متناسب با میزان مصرف و تعداد اعضای خانواده انتخاب کنید، بیشتر پارچ ها معمولا برای یک خانواده ۴ نفره مناسب هستند، اما اگر یک خانواده بیشتر از ۴ نفر هستید می توانید از یک پارچ ۲ لیتری که تا ۸ نفر را پاسخگو است استفاده کنید، دقت کنید که نه بی دلیل یک پارچ با ظرفیت بالا انتخاب کنید و نه یک پارچ با ظرفیت کم که دچار مشکل شوید.


محبوب ترین مخلوط کن های دیجی کالا


۵- جنس پارچ مخلوط کن

جنس پارچ مخلوط کن از مواردی است که باید به آن دقت داشته باشید، پارچ مخلوط کن از جنس های مختلفی مانند پلاستیک، شیشه و فلز تهیه می‌شود که البته نمونه های فلزی بسیار کمتر هستند.


جنس پارچ مخلوط کن اگر پلاستی باشد مزیت آن این است که اولا سبک است و با پر شدنش خیلی سنگین نمی‌شود و همچنین در مقابل شکستن و آسیب دیدگی مقاوم هستند اما ایراد آنها این است که به مرور کدر می‌شوند و بعد از استفاده باید سریعا شسته شوند.


پارچ مخلوط کن اگر شیشه ای باشد مزیتش این است که به راحتی شسته می ‌شود، کدر نمی‌شود و همچنین برای مایعات گرم هم بسیار مناسب است، اما به هنگام پر شدن خیلی سنگین می‌شود و احتمال شکستگی آن هم وجود دارد.


۶- قفل ایمنی مخلوط کن

برخی از مخلوط کن های بازار دارای قفل ایمنی هستند که ایمنی دستگاه را افزایش می دهد، به این صورت که اگر درب دستگاه به درستی بسته نشده باشد یا اتصال به برق به درستی انجام نشده باشد دستگاه روشن نمی‌شود که این مورد از احتمال آسیب دیدن دستگاه و یا آسیب دیدن شما جلوگیری می کند.


۷- جنس تیغه مخلوط کن

در بهترین مدل های مخلوط کن که از مخلوط کن های با کیفیت هستند معمولا جنس تیغه آنها از استیل ضد زنگ و بعضا فولاد است که هر دو از تیغه های با کیفیت و درجه یک هستند، دقت کنید اگر از برندهای متفرقه که هیچ نام و نشانی ندارند استفاده کنید احتمال شکستگی و یا کند شدن تیغه وجود دارد.