آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

فرش پازیریک

فرش پازیریک قدیمی‌ترین فرش جهان است که نقوش آن در طول زمان دست نخورده و تقریباً سالم مانده‌اند. البته فرش‌های زیادی در تمدن‌های سومر، بابل و بین النهرین کشف شده است که قدیمی‌تر از این فرش کشف‌شده‌اند ولی این فرش قدیمی‌ترین فرشی است که نقوش آن به خوبی حفظ شده و آسیب کمی دیده است. در مقاله حاضر معرفی کاملی درباره فرش پازیریک ارائه شده است که توجه شما را به آن جلب می‌کنم. با ویکی ساختمون همراه باشید.
https://carpetm.ir/%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%be%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%b1%db%8c%da%a9/
فرش پازیریک در کجا کشف شد؟
پازیریک فرشی است با قدمت 2500 ساله که در سال 1328 خورشیدی (1949 میلادی) در کوهستان آلتای در جنوب سیبری مرکزی و در نزدیکی مرز مغولستان توسط باستان شناس روس، سرگی رودنکو و گروه وی کشف شد. این کوهستان 1500 متر از سطح دریای آزاد ارتفاع دارد که بیشتر مواقع سال پوشیده از یخ است. نام پازیریک برای این فرش از منطقه پازیریک که در آن کشف شده، گرفته شده است.

رودنکو در دره پازیریک پنج مقبره بزرگ و نه مقبره کوچک کشف کرد که متعلق به پادشاهان سکایی بود. فرش پازیریک به دلیل سرما و یخبندان تا به امروز حفظ شده و آسیب کمی دیده است. این فرش در کنار مقبره یک زن کشف شده است که با توجه به روسری زرکاری شده، جواهرات و متعلقات فراوان و خال‌کوبی رو بدنش، به نظر می‌رسد جزء خانواده سلطنتی بوده است. فرش پازیریک در کنار دیگر اشیا باستانی مشهور مانند گلدان چوبی، مومیایی دوید، نقش اسب سواری به همراه آثاری دیگر در گور یخ‌زده یکی از فرمانروایان سکایی تورانیک کشف شده است.

مشخصات قالی یا فرش پازیریک چیست؟
قالی پازیریک از نخ پشم با رنگ‌های سرزنده قرمز، سبز، زرد، سفید و سیاه بافته شده است. ابعاد آن 198 در 189 سانتی‌متر است و تعداد گره‌های زده شده در این قالی 3600 عدد است. نقوش فرش پازیریک از حاشیه به سمت مرکز شامل نقوش موجودات اساطیری ایرانی است که در ردیف بعدی به 28 سوارکار می‌رسد که در جهت خلاف عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند و چهره‌هایی ایرانی دارند و دم اسب‌های آن‌ها بافته شده است (گره زدن دم اسب‌ها در زمان جنگ‌ها مرسوم بوده ست). پس از سوار کاران یک ردیف طرح مربعی که در قالی بافی به هشت پره شهرت دارد دیده می‌شود. پس از هشت پره‌ها به گوزن‌های زرد خالدار ایرانی با شاخ پهن می‌رسیم که در خلاف جهت سوارکاران (در جهت عقربه‌های ساعت) در حال حرکت هستند. نقوش موجودات اساطیری دوباره پس از گوزن‌ها دیده می‌شود. بالاخره در مرکز قالی 24 طرح هشت پره به چشم می‌خورد. همه نقوش با جزئیات و ظرافت مثال زدنی طراحی شده‌اند.

نقوش فرش پازیریک

ezgif 7 1a6d2571b57f
نمادشناسی فرش پازیریک
با توجه به تعداد گره (3600)، تعداد سوارکاران (28) و تعداد هشت پره‌ها در مرکز (24) به نظر می‌رسد نظم خاصی در این قالی وجود دارد و بافنده به این نظم بسیار توجه داشته است. اعداد نام برده را می‌تواند نمادی از 28 روز ماه، 24 ساعت روز و یا 3600 ثانیه در هر ساعت باشد.

نقوش موجودات اساطیری ایرانی که با سر شیر و بدن اسب یا سر عقاب و بدن شیر (شیردال) هستند از جمله خدایان ایران باستان به حساب می‌آیند که با در بر گرفتن سوارکاران و گوزن‌های زرد خالدار قصد محافظت از آن‌ها را دارند.

حرکت سوارکاران در جهت خلاف عقربه‌های ساعت نیز می‌تواند نشان از قدرت و صلابت آن‌ها داشته باشد که به راحتی می‌توانند بر گوزن‌های خال‌دار زرد فائق آیند. البته این نماد نیز می‌تواند نشان از حرکت‌های ماه و خورشید باشد و به طور کلی فرش را می‌توان یک تقویم یا سالنامه در نظر گرفت.

فرش پازیریک چیست

از سراسر وب
yektanet-logo-sign
خرید لباس زنانه تا 60% تخفیف در جشنواره مدیسه!!
دلیل ایرانی بودن فرش پازیریک چیست؟
فرش ایرانی و نقوش خاص آن در جهان شهره خاص و عام است و بر صحت این امر که ایرانیان در زمینه بافت و طراحی فرش از دیرباز دستی بر آتش دارند، شکی نیست. از طرفی نیز در بین سازه‌های به جا مانده از دوران هخامنشیان و پیش از آن نقوش خدایان باستانی دیده می‌شود که نمونه آن نیز در قالی پازیریک دیده می‌شود. همچنین به نقل از رودنکو در کتاب خود، با اولین نگاه به فرش پازیریک، وی اذعان داشته است که با دیدن این فرش به یاد تخت جمشید افتاده است. علاوه بر این سبک قالی بافی و نقوش این فرش نیز همچنان پس از سال‌ها در بین فرش‌های بافته شده دیده می‌شود. همه این دلایل نشان از ایرانی بودن این فرش و هدیه‌ای از سوی پادشاه ایران به پادشاه تورانیک سکایی است.

نمونه فرش بافته از روی طرح های فرش پازیریک

دلیل سالم ماندن قالی پازیریک چیست؟
به گفته خود سرگی رودنکو در حین کشف مقبره‌های موجود در دره پازیریک به دلیل حجم یخ زیاد، مجبور به استفاده از آب گرم پر فشار برای شکستن یخ و دسترسی به مقبره شده‌اند. یخ و سرمای زیاد از زمان دفن افراد در مقبره تا به امروز سبب جلوگیری از پوسیدگی فرش شده است.

قالی پازیریک در حال حاضر در کجا نگهداری می‌شود؟
در حال حاضر فرش پازیریک در موزه آرمیتاژ در شهر سن‌پترزبورگ روسیه در کنار دیگر اشیا با ارزش کشف شده و در دره پازیریک و همچنین دیگر فرش‌ها و نقاشی‌های زیبای جهان قرار دارد.

چطور با گفتگو دیگران را جذب کنیم؟

هنر مکالمه یکی از مهمترین هنرها و مهارت هایی است که همه باید به طور کامل یاد بگیرند. نحوه صحبت و صحبت شما شخصیت شما را به دوستان ، آشنایان ، مربیان ، کارفرمایان و همکاران نشان می دهد ، به عبارت دیگر ، نحوه صحبت بی ادبانه منعکس کننده شخصیت وجودی شما است.
اگر مهارت گفتاری خوبی نداشته باشید ، قطعاً در جامعه یا محل کار خود با مشکل روبرو خواهید شد.

وقتی شروع به صحبت با کسی می کنید ، ممکن است در ابتدا ندانید که از کجا باید با طرف مقابل صحبت کنید و در صحبت با او مشکل داشته باشید و گاهی شخصیت درگیر می شود و دوست ندارد کوتاه صحبت کند. کردی برای حل این مشکلات در این قسمت از سبک زندگی مرطوب با ما همراه باشید.

۵ نکته مهم و م inثر در برچسب برای صحبت با دیگران

۱٫ عزم:

تمجید از دیگران یکی از بهترین راه ها برای شروع مکالمه با شخص مقابل است. از خودتان تعریف کنید و … در را به روی خودتان و طرف مقابل باز می کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است به جای صحبت های بیهوده ، صحبت در مورد لباس ها یا کفش های طرف مقابل را شروع کنید (کفش های شما زیبا هستند). او خودش این کار را می کند و شروع به صحبت می کند.

۲. بحث مختصر:

بحث های کوتاه از دید اکثر مردم می توان گفت که آنها از این کار راضی نیستند و بیشتر از بحث های طولانی لذت می برند. خوب ، جالب است بدانید که بحث های کوتاه در ابتدا بحث کوتاه نامیده می شود ، اما در نهایت به بحث طولانی تبدیل می شوند یا به عبارت دیگر ، بحث کوتاه راهی برای بحث عمیق و طولانی است.

برخلاف آنچه شما فکر می کنید ، مباحث کوتاه بحث بسیار آسان است و با کمی تأمل آن را پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال ، به یک رستوران بروید ، ابتدا غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید و پس از اینکه سفارش خود را پسندیدید ، در مورد آن نظر دهید و جوانب مثبت و منفی آن را مقایسه کنید ، یا اگر گرم شدید ، بحث در مورد آب و هوا و این Expand را شروع کنید. تجربه این دو نمونه را نشان می دهد که مکالمه را به راحتی و سریع باز می کنند. توصیه می کنیم از آنها نهایت استفاده را ببرید.

۳٫ س questionsالات مختلف بپرسید:

اگر قطعاً می خواهید به بحث های کوتاه پایان دهید و وارد یک بحث واقعی شوید ، باید به دنبال فرصت هایی باشید تا موضوع را بلافاصله تغییر دهید و وارد بحث واقعی شوید. سعی نکنید بدون مقدمه وارد یک بحث عمیق و معنی دار شوید ، اگر می خواهید وارد یک گفتگوی عمیق شوید مراحل را طی کنید و منتظر بمانید تا به قسمت مورد نظر برسید و در این قسمت می توانید مکالمه را تعمیق بخشید

۴٫ در گفتگو با دیگران تبحر داشته باشید:

این مطمئناً باید واضح باشد ، اما متأسفانه بیشتر اوقات ما آن را فراموش می کنیم و عملی نمی کنیم. اگر با کسی با کلمه ای آرام صحبت کنید ، روی لب هایتان لبخند بزنید و آرام باشید ، شخصیت بهتری نسبت به افرادی که در طرف مقابل با وقاحت و کاملا خشم صحبت می کنند ، خواهید داشت.

سعی کنید در حین مکالمه دست ندهید و سعی کنید ارتباط چشمی خود را حفظ کنید و در نتیجه به طرف مقابل بگویید که شما در حال گوش دادن هستید.

https://safir-ac.ir/چطور-با-گفتگو-دیگران-را-جذب-کنیم؟/

زوج های خوشبخت واقعی چه جوری اند؟

ویژگی های زوج های خوشبخت چیست؟

زوج های خوشبخت صفات و اسرار را در خود و زندگی خود پرورش داده و تقویت می کنند و با استفاده از این صفات سعادت زندگی آنها را تضمین می کنند. بنابراین ، اگر می خواهید یکی از این افراد باشید ، این عادت های خوب را که ما در این قسمت از نمناک برای شما آورده ایم ، پرورش دهید و شگفتی های آن را در زندگی مشترک ببینید.

اگر تا به حال در روابط خود این عادت ها را داشته اید ، به سختی یکی از همان زوج های خوشبخت خواهید بود.

زندگی موفق

ویژگیخانواده روابط عاطفی زوج های خوشبخت واقعی چه جوری اند؟های زوج های خوشبخت چیست؟

رابطه زوجین خوشبخت با یکدیگر چگونه است؟

آنها شنیده می شوند

زوج های خوشبخت به حرف های یکدیگر گوش می دهند و به یکدیگر فرصتی برای گفتگو می دهند. همانطور که در نمناک ذکر شد ، آنها سعی می کنند با صحبت با یکدیگر احساس همسرشان را درک کنند. به زوج هایی گوش داده می شود که واقعاً یکدیگر را درک می کنند.

آنها همه چیز را برای یکدیگر رها می کنند

به نام همسرتان باید هر چیز دیگری را کنار بگذارید و اگر به کمک او احتیاج دارید به او توجه کنید زیرا هیچ چیز مهمتر از این نیست که شوهر شما به شما نیاز دارد. زوج های خوشبخت هر روز ساعت ها با هم می گذرانند و هر چیز دیگری را برای این لحظات زیبا کنار می گذارند.

آنها از یکدیگر تشکر می کنند

از هر کاری که شریک زندگی شما برای ادامه رابطه انجام می دهد سپاسگزار باش. این یادداشت تشکر را در یک دفترچه یا روی یک کاغذ بنویسید تا هر وقت از مشکلات جزئی بیش از حد ناراحت شدید ، کارهای خوب او را به یاد بیاورید و کمتر ناراحت شوید.

آنها از منافع خود مراقبت می کنند

بعد از چندین سال زندگی مشترک ، زندگی مشترک نشاط خود را از دست می دهد. برای اینکه همیشه در زندگی خود انرژی و اشتیاق زیادی داشته باشید و میل شما به میل جنسی کاهش پیدا نکند ، باید کارهای موردعلاقه خود را انجام دهید.

ازدواج موفق

قانون ۱۵ دقیقه چیست و چه کاربردی دارد؟

قانون ۱۵ دقیقه ای که به آن قانون ۱۵ دقیقه ای ژاپن نیز گفته می شود ، یکی از قوانین برنامه ریزی زندگی است که تأکید می کند انجام کارهای بزرگ با قدم های کوچک امکان پذیر است.

آیا اهداف زندگی و تصمیمات مهم خود را به لحظه مناسب موکول می کنید؟ و زمان مناسب وقتی است که سرتان آنقدر تنها باشد که دیگر کاری برای انجام دادن وجود ندارد و سپس یک باره به قله موفقیت صعود می کنید؟

شما ممکن است هر از چند گاهی اهداف جدیدی تعیین کنید ، اما تعلل فقط واکنش به آنها است و متأسفانه تعلل و تأخیر برای شما عادت شده است. یکی از راه های ترک عادت بد ۱۵ دقیقه است. روشی که ژاپنی ها برای رسیدن به موفقیت و ثروت از آن استفاده می کنند. ۱۵ دقیقه آنقدر کوتاه است که هیچ کس نمی تواند خود را بهانه کند و بگوید که من هر روز وقت زیادی برای به تعویق انداختن کار ندارم.
به دست آوردن ثروت ، گسترش روابط اجتماعی و بهبود روابط صمیمی ، تزکیه و مراقبه ، کاهش وزن ، یادگیری زبان خارجی و … برخی از اهدافی است که قانون پانزده دقیقه به خوبی به آنها دست می یابد.

مراحل اجرای قانون ۱۵ دقیقه

تمرکز اصلی قانون ۱۵ دقیقه ای این است که هر کس توانایی انجام هر کاری را که دوست دارد در فواصل ۱۵ دقیقه ای داشته باشد. کافی است ۱۵ دقیقه و هر روز حتی یک دقیقه بیشتر کار کنید تا به هدفی که در ذهن دارید برسید. بعد از ۱۵ دقیقه کار را متوقف کنید و البته اگر بخواهید و نیاز دارید به کار خود ادامه دهید.
قانون ۱۵ دقیقه ای در ۶ مرحله اجرا می شود:

  1. ۱٫ تمرکز کنید و اعتماد به نفس ایجاد کنید
  2. ۲. تعیین هدف
  3. ۳٫ به مدت ۱۵ دقیقه برنامه ریزی کنید
  4. ۴٫ تمام تجهیزات مورد نیاز برای شروع کار را آماده کنید
  5. ۵- فعالیت مورد نظر را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید
  6. ۶٫ به خودتان پاداش دهید و تشویق کنید

تصمیم بگیرید

تصمیم گیری مهمترین گام در راه اندازی هر شغلی است. دستیابی به اهداف و منافع تنها پس از عزم دقیق و تصمیم گیری قاطع حاصل می شود. تصمیمات باید واقع بینانه باشد. اطمینان حاصل کنید که تصمیمی که می گیرید درست است. در واقع ، “تصمیم گیری” آنقدر مهم است که شما باید درباره آن تصمیم بگیرید.
بنابراین ابتدا پانزده دقیقه وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید چه فعالیتی می خواهید.
بیشتر بخوانید: مهارت تصمیم گیری چیست؟ + تعاریف و تکنیک ها

از کلمات مثبت استفاده کنید

به یاد داشته باشید که برای رسیدن به اهداف خود از زبان مثبت استفاده کنید. به جای اینکه بگویید: “کاری نمی توانم انجام دهم”. بگویید ، “من می توانم آن را انجام دهم.” به تعویق انداختن افراد را فقیر ، چاق و ناراضی می کند ، بنابراین هیچ بحثی برای مفید بودن تأخیر وجود ندارد.
وظایف خود را با فواصل ۱۵ دقیقه تنظیم کنید. حتی اگر آن را در ۱۵ دقیقه اول برنامه ریزی کنید ، کار دشواری است که همیشه از انجام آن اجتناب کرده اید.
به جای گفتن “من می خواهم کاری انجام دهم” از اصل “من می خواهم” استفاده کنید. این بخشی از زبان مثبتی است که باید استفاده کنید. به عنوان مثال ، به جای اینکه بگویید: “من می خواهم ایتالیایی صحبت کنم.” بگویید ، “من می خواهم ایتالیایی بخوانم.”
بیشتر بخوانید: مثبت اندیشی می تواند زندگی شما را تغییر دهد

در زندگی های پرخرج امروزی چگونه پس انداز کنیم؟

بهترین روش های پس انداز چیست؟

پس انداز پول چیزی است که گفتن آن بسیار راحتتر از انجام است. همه می دانند که باید پس انداز کنند اما اکثر مردم در این زمینه مشکل دارند.

نکات زیر به شما در صرفه جویی بهتر کمک می کند:

برای پس انداز پول وام نگیرید

بعضی از وام ها اجتناب ناپذیر هستند ، به عنوان مثال وقتی می خواهید خانه ای بخرید. تعداد کمی از مردم پول کافی برای خرید یک باره خانه را دارند. بیشتر آنها باید از یک بانک یا یک فرد وام بگیرند و کم کم آن را بازپرداخت می کنند.
به طور کلی ، اگر نمی توانید زیر وام بگیرید ، به عقب برگردید. و اگر مجبورید وام بگیرید ، سعی کنید آن را در اسرع وقت و به مقدار زیاد پس دهید.

هدف برای پس انداز است

اگر هدفی برای پس انداز داشته باشید ، انگیزه دارید و می توانید به راحتی و با اشتیاق پس انداز کنید. البته این به هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، خانه ای بخرید یا می خواهید برای بازنشستگی خود پس انداز کنید. برنامه پس انداز با توجه به هدف و مدت زمان دستیابی به آن.

برای پس انداز ، اهداف شما باید منطقی باشد

به عنوان مثال ، اگر ماهانه یک میلیون تن درآمد دارید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که در مدت ۲ سال بتوانید خانه ای بخرید ، اما می توانید یک ماشین بخرید. بنابراین اهداف خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

برای رسیدن به هدف خود زمانی تعیین کنید

شما نمی توانید هدفی داشته باشید و وقت رسیدن به آن را ندارید. زیرا دستیابی به هدفی در مدت زمان مشخص می تواند لذت بخش و پاداش آور باشد و اگر سالها مقداری پس انداز کنید و مشخص نباشد چه زمانی به هدف خود می رسید ، ناامید و ناامید خواهید شد. با توجه به درآمد و هدف معقولی که در مرحله قبل انتخاب کردید ، برای رسیدن به آن هدف وقت بگذارید و پس انداز کنید.

آنچه را که از این فرآیند آموخته اید یادداشت کنید و در هزینه صرفه جویی کنید

پیگیری درآمد ، هزینه ها و مقدار پولی که برای شما باقی مانده به شما کمک می کند تا برآورد بهتری داشته باشید. سعی کنید هزینه های خود را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید تا بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید تا یک قدم به هدف خود نزدیک شوید. به خاطر داشته باشید که اگر نتوانید هزینه های خود را کاهش دهید ، دستیابی به هدف برای شما دشوار است. شما باید بیشتر به جزئیات هزینه های خود توجه کنید. برای این کار یک دفترچه یادداشت کوچک تهیه کنید و همیشه آن را همراه داشته باشید. برنامه های موبایلی نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای ثبت هزینه های خود استفاده کنید.

در زندگی های پرخرج امروزی چگونه پس انداز کنیم؟

حساب بانکی پس انداز باز کنید

بانک ها نرخ سود پایینی در حساب های پس انداز پرداخت می کنند ، اما همان نرخ بهره پایین در طول زمان می تواند به شما در پس انداز کمک کند. بنابراین در اسرع وقت حساب بانکی باز کنید و پول خود را واریز کنید ، حتی اگر پول کمی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که می توانید هر ماه کمی پول به پول خود اضافه کنید و بنابراین سود بیشتری از بانک دریافت کنید.

به بازنشستگی به عنوان یک جوان فکر کنید

وقتی جوان ، پرانرژی و سالم هستید ، بازنشستگی و پیری خود را تا کنون می بینید که حتی ارزش فکر کردن را ندارد. اما در دوران جوانی باید به دوران بازنشستگی خود فکر کنید. بنابراین هر ساله مقداری از درآمد خود را برای پیری پس انداز کنید.

توجه نکنید که برای شروع پس انداز به چه مقدار پول نیاز دارید

وقتی صحبت از پس انداز پول می شود ، طبیعی است که ناامید شوید و پس انداز را متوقف کنید. توجه نکنید که برای شروع پس انداز به چه مقدار پول نیاز دارید. حتی اگر پول کمی داشته باشید ، پس انداز نیز همیشه امکان پذیر است. هرچه زودتر شروع کنید ، زودتر به استقلال مالی دست خواهید یافت و به هدف خود نزدیکتر خواهید شد.

برای پس انداز ، تجملات را از هزینه های خود حذف کنید

بسیاری از هزینه هایی که ما هر روز می کنیم واقعاً لازم نیست. حذف هزینه های لوکس اولین قدم بزرگ در بهبود وضعیت مالی شما است.