آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

همه چیز در مورد لیزر بیکینی

لیزر بیکینی و انواع آن

ناحیه شرمگاهی همیشه با دسته­ای از مو پوشانده شده است. این موها علاوه بر این که زائد هستند و مشکلاتی را مانند تعریق ایجاد می­کنند. علاوه بر این، این مسئله معمولا در روابط جنسی نیز ممکن است که اثر منفی داشته باشد. بانوان زیادی هستند که سعی می­ کنند با استفاده از وسایلی مانند تیغ این مناطق را اصطلاح کنند. این مسئله نیز مشکلات مربوط به خود را دارد. استفاده از تیغ در ناحیه شرمگاهی باعث می­ شود که در بلندمدت پوست دچار مشکلاتی شود. یکی از شایع­ترین این مشکلات قرمزی پوست و جوش در این ناحیه حساس است.


لیزر بیکینی یکی از روش­ های پیشنهادی است که سال­ها است در سراسر جهان انجام می­ شود و بین بانوان طرفداران زیادی دارد. علت محبوبیت این روش این است که اثر آن بلند مدت است و همچنین درد ندارد. افرادی که علاقمند به انجام این نوع لیزر هستند، می­ توانند با شماره های کلینیک خانه سفید ( ۰۲۱۵۴۵۰۳ و ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ ) تماس گرفته و این روش را انجام بدهند. پزشک بعد از آگاهی دادن به افراد در مورد این روش، موارد دیگری که شخص انجام دهنده آن باید بداند را به او اطلاع می­ دهد.


این لیزر معمولا در چند جلسه انجام می ­شود. پزشک از دستگاه­های لیزر (به عنوان مثال دستگاه لیزر الکساندرایت) استفاده می ­کند. این دستگاه میزان مشخصی از لیزر را به ناحیه تناسلی که به ناحیه بیکینی معروف است، می­ تاباند. موها پس از چند جلسه لیزر، یا از بین می­ روند و یا بسیار نازک می­ شوند. در این روش موها تا 85 درصد از بین می­رود. مدت زمان این جلسات نیز زیاد طولانی نیست و فقط بین 8 تا 10 دقیقه طول می­ کشد.


پس از انجام این لیزر می­ توانید محل را ترک کنید و نیاز به مراقبت­ های شدید درمانی نیست. البته برخی نکات وجود دارند که باید آن­ها را رعایت کنید و در بخش­های بعدی به آن اشاره می­شود. تعداد این جلسات به عوامل مختلفی بستگی دارد.


مطالب پیشنهادی

موثرترین روش رفع چین و چروک صورت بدون بوتاکس!!(مشاوره رایگان)


تخفیفات استثنایی آیفون 12 همراه با ارسال رایگان


خرید نان تست سه نان با تخفیف و ارسال سریع!


بهترین و ارزان ترین آپارتمان های آسمان را در سایت دلتا ببینید


لیزر موهای زائد در کلینیک خانه سفید


عوارض و خطرات لیزر بیکینی

استفاده از هر روش درمانی عوارضی به همراه دارد و در مورد همه روش­ ها نیز صادق است. اما نکته­ ای که باید به آن توجه داشت این است که هر روشی اگر به شکل درست و اصولی انجام شود خطراتی به همراه نخواهد داشت. لیزر بیکینی نیز یکی از روش­ هایی است که در صورت استفاده ناصحیح از آن باید منتظر مشاهده خطرات بود.


همانطور که گفتیم استفاده از تیغ می‌تواند باعث بروز قرمزی، زخم، بریدگی، افزایش عفونت‌های پوستی، بروز تبخال و  زگیل تناسلی شود. تیغ علاوه بر این عوارض باعث ایجاد جوش و موی زیر پوستی نیز می‌شود. اما لیزر چنین مشکلاتی را به همراه ندارد. این مسئله نشان می­دهد که استفاده از لیزر چندان هم روش پرخطری محسوب نمی­ شود.


از آن جایی که لیزر اقدام به تاثیر روی فولیکول­ های پوست می­ کند و آن­ها را دچار تغییر می­کند، استفاده از لیزر بیکینی در برخی افراد باعث ایجاد عوارضی مانند قرمزی پوست خواهد شد. در برخی موارد نادر نیز ممکن است که منجر به سوختگی شود و این مسئله بیشتر به ظریف بودن پوست یا ماهر نبود پزشک موردنظر برمی­ گردد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد این عوارض حتما مقاله عوارض لیزر بیکینی سایت را مطالعه فرمایید.


در موارد دیگری نیز ممکن است که پوست دچار خارش شود. بدیهی است که خاراندن ناحیه موردنظر اثرات خوبی به همراه نخواهد داشت و باعث خواهد شد که پوست موردنظر دچار قرمزی شود. همچنین احساس درد نیز ممکن است در برخی افراد ایجاد شود. عوارض لیزر موهای زائد موقت هستند و از بین خواهند رفت.


افرادی که از این روش استفاده می­ کنند همیشه این نگرانی را دارند که استفاده از لیزر موهای زائد به خاطر نفوذ به اندام های داخلی و ساختار سلولی بدن بتواند منجر به ایجاد ناباروری شود. اگرچه تحقیقات مختلف نشان می­ دهد که پرتوهایی که در جریان این روش زیبایی انتشار می‌یابند، نمی توانند به هیچ یک از اعضای داخلی بدن نفوذ کرده و در نتیجه به آن آسیب برسانند.


عکس لیزر بیکینی

هزینه لیزر بیکینی

مراکز درمانی و کلینیک­ های زیبایی برای محاسبه هزینه این روش درمانی معمولا روش­ های متفاوتی برای تعیین هزینه آن دارند. از آن جایی که درمان با استفاده از لیزر در این روش، در یک جلسه انجام نمی­ شود، نمی­توان قیمت خاص و دقیقی برای آن به صورت کلی تعیین کرد.


البته از آن جایی که ایران یکی از کشورهایی است که هزینه درمان در آن بسیار پایین است، افرادی که علاقمند به استفاده از این روش هستند نباید چندان نگران باشند. افرادی که در اروپا یا آمریکا زندگی می­کنند برای این که از شر هزینه­ های درمانی بالای این روش خلاص شوند به کشورهای دیگری می­ کنند که هزینه کمتری دارد.


مطالب پیشنهادی

خرید گوشی شیائومی+ارسال رایگان همراه با هدایای ویژه


بوتاکس ممنوع!!با این روش تضمینی در خانه چروک‌هات را از بین ببر.


ثبت آگهی ویژه به صورت رایگان با کد تخفیف darkoob


تخفیف ویژه خرید گوشت قرمز و مرغ با ارسال رایگان


این روش زیبایی در آمریکا چیزی در حدود 200 تا 1200 دلار هزینه دارد که رقم هنگفتی محسوب می­شود. پایین بودن هزینه لیزر موهای زائد در ایران البته به معنای این نیست که کیفیت این خدمات در ایران پایین است. ایران یکی از قطب های پزشکی آسیا است و از بسیاری از کشورهای اطراف که پزشکان مجربی دارند، به ایران سفر می­کنند تا توریسم درمانی را انجام بدهند. به عنوان مثال کشورهای روسیه و ارمنستان دو نمونه از این کشورها هستند.


هزینه لیزر بیکینی بانوان در کلینیک خانه سفید در حال حاضر (زمستان ۹۹ )  ۱۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.


هزینه لیزر بیکینی آقایان در کلینیک خانه سفید در حال حاضر (زمستان ۹۹ )  ۲۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.


جهت دریافت هزینه لیزر بیکینی در مجهزترین کلینیک لیزر موهای زائد تهران با شماره ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ یا ۰۲۱۵۴۵۰۳ در تماس باشید.


مراقبت‌های قبل از لیزر بیکینی

اگر می‌خواهید از این روش از بین بردن موهای زائد استفاده کتید، باید مراقبت های قبل از لیزر مو را انجام دهید. شما باید هفته قبل از لیزر بیکینی قسمت مورد نظر را با استفاده از تیغ بتراشید. دقت کنید که استفاده از تیغ، روشی مناسب بوده ولی شما نمی توانید از سایز لوازم از جمله موم و یا وکس و … استفاده نمایید و استفاده از هرکدام از این روش­ها خطراتی را در حین درمان برای شما ایجاد خواهد کرد.


باید یک ماه پیش از درمان از انواع روش­ هایی که با پوست ربط دارند (مانند وَکس و اپیلاسیون) خودداری کنید چون ریشه موها باید کاملاً سالم و دست نخورده باقی بمانند تا لیزر بتواند به خوبی آن‌ها را از بین ببرد. 2 ساعت قبل از لحظه آغاز لیزر بیکینی باید ناحیه مورد را به طور دقیق با تیغ بتراشید. برای کسب بهترین نتایج باید هرگونه محصولات پوستی مانند لوسیون‌ها، پودرها، عطر، دئودورانت و… را از ناحیه بیکینی پاک کنید و هرگز از آن استفاده نکنید.


شیو و اصلاح با تیغ : برای رسیدن به بهترین نتیجه دوازده تا بیست و چهار ساعت قبل از انجام لیزر، موهای ناحیه ی مورد نظر را با تیغ یا ژیلت شیو کنید.

استحمام : پیش از مراجعه حتما حمام کنید، چون رعایت بهداشت در این روند بسیار اهمیت دارد. از شوینده هایی که PH آن ها برای ناحیه ی بیکینی و واژن مناسب است استفاده کنید. از مصرف محصولات شیمیایی معطر اجتناب کنید. مواد شیمیایی موجود در این محصولات پوست حساس این نواحی را تحریک پذیر می کنند و بعد از لیزر باعث سوش و خارش می شوند.

به هیچ عنوان در معرض اشعه ی نور خورشید قرار نگیرید : قرار گرفتن در معرض اشعه ی نور خورشید و برنزه کردن قبل از لیزر، باعث کاهش تاثیر آن شده و زمینه ی آسیب به پوست را فراهم می کند.

لباس نرم و گشاد و راحت بپوشید : از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید و لباس نرم و گشاد و راحت بپوشید. لباس های تنگ با پوست اصطکاک ایجاد کرده و  آن را تحریک پذیر می کنند.

استرس خود را کنترل کنید : ممکن است حین درمان احساس خجالت کنید و معذب باشد. اما سعی کنید آرامش خود را حفظ و استرس خود را کنترل کنید. کلینیک خانه ی سفید با کادر درمانی بسیار مجرب و حرفه ای تلاش می کند که محیطی آرام و بدون استرس را برای شما فراهم کند.

هدفون واقعا بی سیم چیست و چه تفاوتی با هدفون بی سیم دارد؟

اصطلاحی که اخیرا درمقایسه‌با قبل رواج بیشتری پیدا کرده، هدفون واقعا بی‌سیم است. هدفون واقعا بی‌سیم چیست و چه تفاوت‌هایی با هدفون بی‌سیم دارد؟

هدفون‌ها انواع مختلفی دارند تا پاسخ‌گوی تمام سلایق باشند. دو عبارتی که ممکن است زیاد به‌گوشتان خورده باشد، هدفون‌های واقعا بی‌سیم و هدفون‌های بی‌سیم هستند. گرچه تفاوت بین این دو بسیار ساده است، اغلب اوقات، شمار زیادی از کاربران آن‌ها را باهم اشتباه می‌گیرند و دچار سردرگمی می‌شوند. 
مدت‌ها است که با عبارت هدفون بی‌سیم آشنا هستیم. این عبارت معمولا به هدفون‌های بلوتوثی امروزی اشاره می‌کند که برای گوش‌دادن آهنگ با آن‌ها، به اتصال سیمی نیازی ندارد.

مقاله‌ی مرتبط:
راهنمای خرید هدفون، ایرفون و هدست
به‌عبارتِ‌دیگر، منظور از هدفون بی‌سیم آن دسته از هدفون‌هایی است که بین آن‌ها با منبع پخش صوت (معمولا گوشی موبایل) هیچ‌گونه ارتباطی ازطریق سیم وجود ندارد و این ارتباط معمولا با بلوتوث برقرار می‌شود. البته در این بین، محصولاتی مانند هدفون‌های جدید بیتس (نظیر استودیو ۳ وایرلس) هستند که اتصال آن‌ها به آیفون ‌های اپل ازطریق تراشه‌ی W1 برقرار می‌شود.

برگی دش پرو / Bragi Dash Pro

حال که فناوری به بلوغ بیشتری رسیده، محصولات متنوع‌تری وارد بازار شده‌اند. همین هدفون‌های بی‌سیم که زمانی برای خودشان حسابی طرفدار دست‌و‌پا کرده بودند، امروزه ممکن است برخی از افراد نکوهششان کنند. همین امر باعث شد شرکت‌ها به تولید نوع جدیدی از هدفون‌های بی‌سیم روی بیاورند؛ هدفون‌هایی که به‌معنای واقعی کلمه «بی‌سیم» هستند.

بسیاری از شرکت‌ها هدفون‌های بلوتوثی بی‌سیم و هدفون‌های بلوتوثی واقعا بی‌سیم خود را همان هدفون بی‌سیم نام‌گذاری می‌کنند تا کاربران کمتر سردرگم شوند. باوجوداین درهرصورت، دانستن تفاوت بین این هدفون‌ها موضوع مهمی است و علاقه‌مندان به این حوزه باید از آن مطلع باشند.

درادامه، به‌طور دقیق و خلاصه تفاوت بین هدفون‌های بی‌سیم و واقعا بی‌سیم را برایتان شرح می‌دهیم. 

هدفون بی سیم x3 و freedom جی برد Jaybird

هدفون بی‌سیم (Wireless)
بگذارید معرفی هدفون بی‌سیم را با مثالی آغاز کنیم. برای نمونه، نگاهی به هدفون جی‌برد ایکس ۳ بیندازید. در این هدفون، ارتباط سیمی فیزیکی بین گوشی و هدفون وجود ندارد و جی‌برد ایکس ۳ می‌تواند به‌راحتی ازطریق اتصال بلوتوث، آهنگ‌های دلخواهتان را پخش کند. 

درواقع در جی‌برد ایکس ۳ و هدفون‌های مشابه، صدا ازطریق بلوتوث به گیرنده‌ای ویژه در هدفون منتقل می‌شود و از آنجا به درایور آن می‌رسد. جی‌برد ایکس ۳ و هدفون‌هایی ازاین‌دست، سال‌های سال است که در بازار موجودند و از آن‌ها به‌عنوان هدفون بی‌سیم یاد می‌شود. این هدفون‌ها به‌مرور زمان محبوب‌تر از قبل هم می‌شوند؛ چرا که سازندگان گوشی‌های هوشمند نشان داده‌اند علاقه‌ای به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ندارند و گوشی‌های پرچم‌دارِ کمی در بازار هستند که به این جک مجهز باشند.

سامسونگ گیر آیکون ایکس / Samsung gear iconx

هدفون واقعا بی‌سیم (True Wireless)
گیر آیکون ایکس ۲۰۱۸ سامسونگ و ایرپاد اپل، احتمالا شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های هدفون‌های واقعا بی‌سیم هستند. هر هدفون به‌طور کلی دو گوشی مجزا دارد. در هدفون‌های واقعا بی‌سیم، نه‌تنها بین خود هدفون و منبع پخش صوت هیچ‌گونه ارتباط سیمی وجود ندارد؛ بلکه در بین این گوشی‌ها نیز ارتباط فیزیکی دیده نمی‌شود. 

نحوه‌ی کارکرد هدفون‌های واقعا بی‌سیم بدین‌ترتیب است که صدا ازطریق بلوتوث به گیرنده‌ی یکی از گوشی‌ها می‌رسد و این گوشی نیز آن صدا را به گوشی دوم منتقل می‌کند تا ازاین‌طریق موسیقی را بدون مشکل بشنوید.

مازوخیسم چیست ؟

چگونه می شود فردی از درد کشیدن لذت ببرد ؟

در علم زیست شناسی و بیولوژی ریشه این اختلال بررسی شده است و هنگامی که شخصی شروع به درد کشیدن می کند ، سیستم عصبی وی برای جلوگیری از درد ،  اندروفین (هورومون سرخوشی و لذت ) ترشح میکند و این اتفاق دقیقا مشابه به حسی که مورفین در مخدر ها برای شخص ایجاد می کند را بوجود می آورد .


برای مشاوره و رزرو نوبت دکتر شقایق درویشی با شماره 02188217088 تماس بگیرید.


علائم مازوخیسم چیست ؟

هر فردی که در روابط جنسی خود احساساتی مثل :


لذت بردن از درد

درخواست آسیب رساندن از طرف دیگر

لذت بردن از نابهنجاری های جنسی

عدم احساس گناه و شرم بعد از رابطه نا بهنجار

را تجربه کند ،علائم مازوخیسم را داراست و باید به روانشناس خوب و سکس تراپ مراجعه کند.


 


انواع مازوخیسم.

مازوخیسم روانی

مازوخیسم روانی در زندگی روزمره ما اتفاق می افتد. در مازوخیسم روانی افراد به دنبال تحقیر شدن هستند . هرچه انها بیشتر تحقیر و کوچک شمرده شوند احساس لذت بیشتری خواهند داشت .و تا وقتی که به انها توهین نشود و شخصیتشان خورد نشود احساس ارامش نمیکنند .

افرادی که به مازوخیسم روانی دچار هستند خود را تمام و کمال در اختیار فرد مقابل (معشوق) قرار میدهند . روابط این افراد با یکدیگر همانند روابط عادی نیست و بیشتر شکل و ظاهر ارباب و برده به خود دارد . در این اختلال افراد اصرار بر این دارند که توسط معشوق خود ازار کلامی ببینند . شنیدن الفاظ رکیک و نامناسب ، بد رفتاری ، خرد کردن شخصیت و.. از مواردی است که این افراد از آن لذت میبرند.

متاسفانه این اختلال در بسیاری افراد دیده میشود که این افراد باید هر چه سریع تر مورد درمان قرار گیرند.


برای مشاوره و رزرو نوبت با روانشناس در ونک با شماره 02188217088 تماس بگیرید.


مازوخیسم  فیزیولوژیکی :

این نوع از مازوخیسم بدترین و خطرناک ترین نوع از مازوخیسم به شمار میرود . چرا که همانند مازوخیسم روانی فرد با ازار کلامی و اهانت های کلامی به احساس ارامش دست نمی یابد . در مازوخیسم فیزیولوژیکی فرد در خواست شکنجه و ازار جسمی دارد . و از اینکه مورد ضرب و شتم و اسیب قرار گیرد احساس لذت میکند . اسیب هایی چون سوختگی پاره شدن پوست کنده شدن مو و… میتواند برای او لذت بخش باشد .

در مازوخیسم فیزیکی فرد با اشتیاق بدن خود را در مقابل شکنجه قرار میدهد . و گاهی این شکنجه ها برای شرایط جسمی او می تواند بسیار خطرناک باشد .


 


علائم مازوخیسم یا خود آزاری

تفاوت بین مازوخیسم و سادیسم چیست؟

مازوخیست کسی است که وقتی مورد هجوم درد و آسیب دیگران قرار می گیرد ، احساس لذت می کند اما دقیقا در نقطه مقابل مازوخیسم ، سادیسم قرار دارد که شخص از اینکه فردی را مورد اذیت قرار می دهد ، احساس لذت می کند .


آیا مازوخیست ها از خود متنفرند ؟

وقتی از دور به افرادی که به مازوخیسم مبتلا هستند ، نگاه می کنیم متوجه می شویم که این رفتار متناقض نمای آنها یعنی قرار گرفتن در حد فاصل درد و لذت ، بصورت خودکار در آنها بوجود می آید و به هیچ وجه این تمایل از خواسته آنها نشأت نمی گیرد ، بلکه حس درونی به آنها تحقیر و درد را تحمیل می کند .


مازوخیسم با چه رفتار هایی بروز می کند ؟

تمایل به درد کشیدن به واسطه رفتارهایی مثل :


صدمه زدن و آسیب رساندن به بافت ها عضلانی بدن

بریدن قسمت های مختلف بدن

سوزندان یا ضربه زدن با اشیای داغ به بدن

سوراخ کردن بافت های پوستی

کوبیدن اعضای بدن یا ضربه زدن با اشیا به قسمت های مختلف بدن

کندن پوست و خراشیدن زخم هایی قدیمی

رفتار هایی هستند که در طی آن فرد مازوخیسم از قرار گرفتن در معرض درد احساس رضایت و لذت می کند .


خود آزاری از چند سالگی در فرد بروز می یابد ؟

خود آزاری و مازوخیسم از بازه سنی کودکی تا پیری هر فردی را می تواند شامل شود و اما در متداول ترین موارد برخورد با مازوخیسم ، افراد جوان و میانسال این اختلال را تجربه می کنند .


 


چه کسانی بیشتر دچار مازوخیسم می شوند؟

وقتی به زندگی افرادی که مازوخیست هستند ، نگاه می کنیم  ، می بینیم که در زندگی خانوادگی یا اجتماعی شان برخورد های نزدیکی با پدیده هایی مثل خودکشی ، خود زنی یا اعمالی از این دست داشته اند .


و این زمینه از قبل در آنها وجود داشته است اما بوسیله محرک هایی مثل مواد مخدر ، مشروبات الکی و افسردگی این زمینه در آنها تقویت شده و به مرور زمان فرصت خود نمایی را داشته است .


اختلال روانی مازوخیسم

مازوخیسم و اختلالات روانی

مازوخیسم می تواند زمینه اختلالات عصبی و روانی مثل افسردگی ، اضطراب ، اختلال جنسیتی ، حمله های عصبی را در هر فردی تقویت کند ؛ زیرا در مدت زمان کوتاهی سیستم های عصبی بدن در مواجه با درد می توانند واکنش های متفاوتی را از خود نمایان کنند .


 


درمان مازوخیسم چیست ؟

درمان مازوخیسم یا به شکل درمان دارویی یا درمان مشاوره ای انجام می شود . در موارد بسیار حاد برای کنترل فرد بیمار از داروهای خاص که باید از طرف پزشک توصیه شود ، استفاده می شود و به نوعی درمان دارویی زمینه ای برای درمان مشاوره ای می شود .


کولپوسکوپی چیست؟

چرا کولپوسکوپی باید انجام شود؟
اگر آزمایش پاپ اسمیر یا معاینه لگن شما ناهنجاری را نشان دهد، پزشک ممکن است آزمایش را توصیه کند.

برای تشخیص بهتر این ناهنجاری‌ها از کولپوسکوپی استفاده می‌گردد:

زگیل ناحیه تناسلی
التهاب دهانه رحم (دهانه رحم)
تغییرات پیش سرطانی در بافت گردن رحم
تغییرات پیش سرطانی در بافت واژن
تغییرات پیش سرطانی ولو
کولپوسکوپی یک روش ایمن و کم خطر است. احتمال عوارض نمونه برداری یا جمع‌آوری بافت (بیوپسی) مانند خونریزی شدید، عفونت و درد لگن در طول انجام آزمایش بسیار کم است.

پس از کولپوسکوپی چه موقع با پزشک تماس بگیریم:

علائم و نشانه هایی که ممکن است عوارض را برای شما نشان دهند عبارتند از:

خونریزی شدیدتر از آنچه معمولاً در دوره قاعدگی دارید
لرز
تب
درد شدید شکم
در صورت مشاهده هر یک از این علائم و نشانه ها پس از کولپوسکوپی با پزشک خود تماس بگیرید.

کولپوسکوپی چیست
چگونه برای کولپوسکوپی آماده شویم؟
آماده شدن برای کولپوسکوپی ، با توصیه‌های پزشک جلو می‌رود:

در زمان پریود از کولپوسکوپی خودداری کنید.
یک یا دو روز قبل از مقاربت واژینال نداشته باشید.
یکی دو روز قبل از مسکن استفاده نکنید.
دو روز قبل از داروهای واژینال استفاده نکنید.
قبل از مراجعه به قرار کولپوسکوپی خود از یک مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.
با اضطراب آزمایش کولپوسکوپی مقابله کنید.

بسیاری از زنان هنگام تجویز پزشک و یا در زمان انجام آزمایش کولپوسکوپی اضطراب شدیدی پیدا می‌کنند. اضطراب می‌تواند به شما احساس ناراحتی بدهد. ممکن است تمرکز برای شما سخت باشد و در خوابیدن هم مشکل داشته باشید.

زنانی که در زمان آزمایش کولپوسکوپی خود بسیار مضطرب هستند، نسبت به کسانی که اضطراب خود را کنترل کرده‌اند درد بیشتری تحمل می‌کنند.

به نظر ما زنانی که سطح اضطراب بالایی دارند باید تا زمان کنترل اضطراب آزمایش خود را عقب بیاندازند.

برای کنترل اضطراب بهتر است این کارها را انجام دهید:

از پزشک خود بروشور یا اطلاعاتی در مورد کولپوسکوپی بخواهید. هرگونه سوال یا نگرانی درباره این روش را بنویسید و از پزشک خود بخواهید قبل از شروع کولپوسکوپی آنها را به شما پاسخ دهد.
فعالیت‌هایی را پیدا کنید که به شما در آرامش دادن کمک کند ، مانند ورزش و بودن در کنار دوستان و خانواده.
یک دستگاه موسیقی قابل حمل مانند دستگاه پخش MP3 را به محل آزمایش خود ببرید. در طول آزمایش بی سر و صدا موسیقی گوش کنید.
کولپوسکوپی چگونه انجام می‌شود؟
کولپوسکوپی معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود و این روش حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. همانند معاینه لگن یا آزمایش پاپ اسمیر، پشت و روی میز دراز خواهید کشید و پاها را در تکیه گاه قرار می‌دهید.

پزشک یک اسپکولوم فلزی را در واژن شما قرار می‌دهد. اسپکولوم دیواره‌های واژن شما را باز نگه داشته تا پزشک بتواند دهانه رحم شما را ببیند.

سپس پزشک دستگاه بزرگنمایی ویژه ای را که کولپوسکوپ نامیده می شود، در فاصله چند سانتی متر از ولو قرار می‌دهد. درادامه نور را به واژن شما تابانده و از طریق لنز کولپوسکوپ معاینه را انجام می‌دهد.

دهانه رحم و واژن شما با پنبه سواب می‌شود تا مخاط را پاک گردد. پزشک شما ممکن است محلول سرکه یا نوع دیگری از محلول را در آن منطقه استفاده کند.

این کار باعث احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن شود. این روش به برجسته سازی هر منطقه از سلول‌های مشکوک کمک می‌کند.

نمونه برداری در زمان کوپوسکوپی
اگر پزشک شما منطقه مشکوکی را پیدا کند، ممکن است یک نمونه کوچک از بافت را برای آزمایش در آزمایشگاه جمع آوری کند.

برای جمع آوری و نمونه برداری از بافت، پزشک از ابزار بیوپسی برای برداشتن یک تکه کوچک از بافت استفاده می‌کند.

اگر چندین منطقه مشکوک وجود داشته باشد، پزشک ممکن است چندین نمونه نمونه برداری را انجام دهد.

ممکن است این مطلب هم مورد علاقه شما باشد: بیوپسی چیست و چگونه انجام می‌گردد؟

بعد از کولپوسکوپی
اگر در هنگام کولپوسکوپی پزشک نمونه بیوپسی نگرفته باشد، پس از اتمام معاینه محدودیتی در فعالیت نخواهید داشت. اما ممکن است یکی دو روزبعد، دچار لکه بینی یا خونریزی بسیار خفیف از واژن خود شوید.

اگر در طی آزمایش نمونه بیوپسی گرفته شود ، ممکن است موارد زیر اتفاق بیافتد:

درد واژن یا ولو که یک یا دو روز طول می‌کشد
خونریزی خفیف از واژن که چند روز طول می‌کشد
ترشحات تیره از واژن
برای گرفتن خون یا ترشح از پد استفاده کنید. تا یک هفته پس از بیوپسی، یا تا زمانی که پزشک به شما دستور داده است از استفاده از دوش گرفتن و آمیزش واژن خودداری کنید.

آزمایش پاتولوژی
نتایج آزمایش کولپوسکوپی
نتایج کولپوسکوپی مشخص می‌کند که آیا شما به آزمایش و درمان بیشتری نیاز دارید.

آزمایشگاه پاتولوژی مایسا مرکز فوق تخصصی بررسی نمونه های پاتولوژی کولپوسکوپی، دهانه ی رحم، نمونه های رحم و تخمدان است.

این مرکز بیشترین نمونه‌های بیوپسی دهانه ی رحم را از سراسر تهران و شهرستان‌ها دریافت می‌نماید.

همچنین بالاترین میزان مراجعات بررسی نمونه‌های کولپوسکوپی و HPV مثبت را در کشور به خود اختصاص داده است.

آزمایشگاه پاتولوژی مایسا توانسته است افتخار کسب رضایت همکاران متخصص زنان و انکولوژی زنان را داشته باشد.

آزمایش پاپ اسمیر چیست و چه کاربردی دارد؟

آزمایش پاپ اسمیر یا پاپ تست روش ساده ای در صدد یافتن تغییرات غیرطبیعی سلولی گردن رحم است. گردن رحم پایین ترین بخش رحم است که در بالای واژن قرار دارد. برای انجام آزمایش در خانه درخواست بدهید.


آزمایش پاپ اسمیر می تواند سلول های پیش سرطانی را تشخیص دهد. این بدان معناست که ممکن است بتوان سلول ها را پیش از اینکه فرصت ایجاد سرطان دهانه رحم داشته باشند، از بین برد. این ویژگی باعث شده است که آزمایش پاپ اسمیر به یک رویکرد نجات بخش تبدیل شود.


 


آزمایش در محل


 


در طول آزمایش پاپ اسمیر چه اتفاقی می‌افتد؟

برای این آزمایش به هیچ گونه آمادگی عملی لازم نیست. اما مواردی وجود دارد که می تواند نتایج تست پاپ اسمیر را تحت تأثیر قرار دهد. به منظور حصول نتایج دقیق‌تر، دو روز پیش از زمان آزمایش از این موارد اجتناب کنید:


تامپون

شیاف، کرم، دارو یا دوش واژینال

پودرها، اسپری ها یا سایر محصولات قاعدگی

رابطه جنسی

تست پاپ اسمیر می تواند در طول دوره قاعدگی انجام شود، اما بهتر است در حد فاصل دوره های قاعدگی تنظیم شود.


در صورتی که تا به حال معاینه لگنی داشته باشید، تست پاپ اسمیر هم تفاوت چندانی با آن ندارد. روی تخت دراز خواهید کشید و پاها را روی پایه قرار می دهید. واژن با استفاده از اسپکولوم باز شده و امکان مشاهده دهانه رحم را برای پزشک فراهم می کند.


پزشک متخصص زنان از یک سواب برای برداشتن چند سلول از گردن رحم استفاده می کند. سپس این سلول ها را روی یک لام شیشه ای که برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می شود، قرار می دهد.


آزمایش پاپ اسمیر ممکن است برای بیمار اندکی ناخوشایند باشد، اما به طور کلی بدون درد است. کل این روش بیش از چند دقیقه طول نمی‌کشد.


آزمایش پاپ اسمیر


تفسیر نتایج آزمایش پاپ اسمیر

نتیجه آزمایش پاپ اسمیر معمولا طی یک یا دو هفته آماده می‌شود. در بیشتر موارد، نتیجه آزمایش پاپ اسمیر “طبیعی” است. این بدان معناست که هیچ مدرکی دال بر غیرطبیعی بودن سلول های گردن رحم وجود ندارد و لازم نیست تا آزمایش بعدی خود مجدداً به آن فکر کنید.


عدم دریافت نتیجه نرمال نیز به معنای وجود سرطان نیست؛ حتی لزوماً به معنای وجود مشکل هم نیست. ممکن است این نتایج، نتیجه قطعی نداشته باشند. این نتیجه گاهی اوقات ASC-US نامیده می شود، که به معنی سلول های سنگ فرشی غیرطبیعی نامشخص است.


هر چند این سلول ها کاملاً مشابه سلول های طبیعی نیستند، اما اساساً نمی توان آنها را در قالب غیر طبیعی طبقه بندی کرد. در برخی موارد نمونه گیری ضعیف می تواند منجر به نتایج غیر قطعی شود. این امر ممکن است در زمانی که اخیراً مقاربت صورت گرفته است یا از محصولات قاعدگی استفاده شده است، روی دهد.


غیر طبیعی بودن نتایج به معنی تغییرات سلول های دهانه رحم است. اما به معنی این نیست که سرطان دارید. در واقع عمده زنانی که نتیجه غیرطبیعی دارند، به سرطان دهانه رحم مبتلا نمی‌شوند.


شماری از دلایل دیگر غیر عادی بودن نتایج عبارتند از:


التهاب

عفونت

تب خال

تریکومونیازیس

HPV

سلول های غیرطبیعی یا درجه پایین و یا درجه بالا هستند. سلول های درجه پایین تنها اندکی غیرطبیعی هستند. سلول های درجه بالا شباهت اندکی به سلول های طبیعی دارند و ممکن است به سرطان تبدیل شوند.


وجود سلول های غیرطبیعی تحت عنوان دیسپلازی دهانه رحم شناخته می شود. گاهی اوقات سلول های غیرطبیعی، سرطان درجا یا پیش سرطان نامیده می شوند. پزشک می تواند از روی ویژگی های نتیجه تست پاپ اسمیر شما، احتمال مثبت کاذب یا منفی کاذب و اقدامات بعدی را توضیح دهد.


تست پاپ اسمیر


اقدامات لازم پس از انجام آزمایش پاپ اسمیر

زمانی که نتایج پاپ اسمیر واضح نبوده یا نامشخص باشند، ممکن است پزشک بخواهد در آینده نزدیک آزمایش را تکرار کنید. اگر همراه با این آزمایش، تست HPV نداده باشید، ممکن است آزمایش HPV نیز از شما درخواست شود. این تست نیز مشابه تست پاپ اسمیر انجام می شود.


توجه داشته باشید که هیچ درمان خاصی برای HPV بدون علامت وجود ندارد. سرطان دهانه رحم نیز از طریق آزمایش پاپ اسمیر قابل تشخیص نیست. برای تأیید سرطان آزمایش‌های دیگری لازم است.


اگر نتایج پاپ اسمیر نامشخص یا غیرقطعی باشد، اقدام بعدی احتمالاً کولپوسکوپی است. کولپوسکوپی روشی است که در آن پزشک با استفاده از میکروسکوپ دهانه رحم شما را بررسی می کند. در طول کولپوسکوپی، پزشک از یک محلول ویژه ای برای کمک به تمایز مناطق طبیعی از مناطق غیر طبیعی استفاده می کند.


ممکن است طی کولپوسکوپی قطعه کوچکی از بافت غیرطبیعی برای آنالیز برداشته شود. به این عمل نیز بیوپسی کان گفته می شود. سلول های غیرطبیعی را می توان با یخ زدگی، که به عنوان سرما درمانی (cryosurgery) شناخته می شود، تخریب کرد. یا با استفاده از برش به وسیله حلقه الکتروسرجیکال (LEEP) از بین برد.


از بین بردن سلول های غیر طبیعی می تواند از پیشرفت سرطان دهانه رحم جلوگیری کند. اگر نمونه برداری نیز وجود سرطان را تأیید کند، درمان به عوامل دیگری مانند مرحله و درجه تومور بستگی دارد.