آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

راهکارهایی برای خوشحال بودن!


    شاد بودن اما برخلاف تصور این افراد بستگی مستقیم به خود ما دارد. زندگی سخت است، فراز و نشیب دارد، پلشتی و سختی در آن کم نیست، اما آن کسی در زندگی هنرمند خوبی است که در حضور همه این موانع بهانه ای برای شادی پیدا کند.

     

    برای اینکه هر روز احساس بهتری داشته باشید راه‌های جالبی وجود دارد.

    افکار و اندیشه‌های مثبت داشته باشید

    بعضی‌ها می‌گویند اتفاقات خوب، برای بهترین‌ها می‌افتد. اما بعضی دیگر می‌گویند: بعضی از مردم قادرند بهترین چیزهایی که اتفاق می‌افتد را برای خود پیش بیاورند.

    این کلید خوشبختی است. اولین راه این است که افکارتان را روی کاغذ بیاورید. چراکه این رفتار خیلی زود برطبق عادت وارد زندگی‌تان می شود. بدانید که هر انسانی برای ایجاد خوشبختی و شادی موردنظرش قدرتی قابل توجه دارد. او به آنچه دارد ارزش می‌دهد نه به آنچه که از دست داده است.

     

    شاد بودن, راههای شاد بودن, راز شاد بودن

    راهکار برای شاد بودن

     

    همراهی با حیوانات و طبیعت

    افرادی که شاد هستند، و انرژی مثبت، کم تر دیده می شود که حیوان آزاری کنند!‌ شادی آن ها منوط به شادی دیگران و راحتی حیوانات است. از نظر روان شناسی،‌ مشاهده حیوانات و برخورد خوب با حیوانات، در کاهش استرس انسان و افزایش اعتماد به نفس و تقویت مهارت های ارتباطی انسان موثر خواهد بود. برای شاد بودن،‌ با حیوانات بیش تر عجین شده و در حد مقدور از حقوق حیوانات دفاع کنید. تماشای برنامه های مستند درباره حیوانات نیز می تواند هر از گاهی شما را به دنیای عجیب و جالب و زیبای حیوانات در گیتی برده و استرش شما را کم و دنیا را از دریچه های متفاوتی بنگرید.

     

    دیدن دنیا از زوایای مختلف ، هنر انرژی مثبت ها به شمار می رود. این حس را در خود تقویت کنید. قبلا گفتیم که پیاده روی در طبیعت، عاملی برای کاهش استرس و دوری از بیماری های عصر جدید و عاملی برای شاد بودن و زندگی راحت است. بنابراین برای انرژی مثبت بودن، به طبیعت پناه ببرید که همواره بهترین همراه هست و بی کلک هست.

     

    شاد بودن, راههای شاد بودن, راز شاد بودن

    راه های شاد بودن

     

    با جمع باشید

    انرژی مثبت ها، کلا با انفرادی غذا خوردن و کار کردن و . . . . به طور کل زندگی دور از جمع فراری هستند. با جمع بودن و با جمع زندگی کردن، شادی را برای انرژی مثبت ها به ارمغان می آورد و با مختصات شادی آن ها در یک راستا هست. برای شاد بودن و انرژی مثبت شدن، مهارت های ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید و با رعایت بند بالایی، سعی کنید در جمع حرکت کنید و با جمع باشید.

     

    شاد بودن, راههای شاد بودن, راز شاد بودن

    راه های شاد بودن در زندگی

     

    توجه به زمان حال

    افراد شاد همواره متوجه زمان حال هستند و سعی می کنند حداکثر لذت را از فعالیت های روزانه خود ببرند. فوردایس به افراد آموزش می دهد که ش ادی همواره در اینجا و زمان حال واقع است نه در جای دیگر و زمان دیگر. افراد شاد بیشتر از افراد ناشاد از زندگی لذت می برند. زیرا ذهن خود را مشغول رویدادهای تلخ گذشته و گاهی اوقات ندامت از انجام برخی امور نمی کنند و غم روزی را که نیامده نمی خورند.

     

    ورزش کنید

    مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.

     

    مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

     

    به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی در آن ها دیده نشد.

     

    شاد بودن, راههای شاد بودن, راز شاد بودن

    شاد بودن در زندگی

     

    برنامه صبحگاهی داشته باشید

    احساس گیجی و کسلی در صبحگاه، تا زمانی که ظهر برسد از بین می‌رود و بهبود پیدا می‌کند ولی اگر یک برنامه همیشگی را در صبح انجام دهید، می‌توانید این احساس رخوت و بی‌حالی را در طول روز کنترل کنید. به غیر از برنامه‌های بهداشتی همیشگی مانند شستن صورت و دوش گرفتن در ابتدای صبح، هر روز صبح چند دقیقه را به برنامه‌ریزی برای کارهای روزانه خود اختصاص دهید، اهداف خود را تعیین کنید و کمی حرکات مدیتیشن و تمرکز انجام دهید. این حرکات ذهنی باعث تمرکز ذهن می‌شود و اعتماد به نفسی به شما می‌دهد که بتوانید فعالیت‌های خود را در طول روز انجام دهید.

     

    خواب کافی داشته باشید

    وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

     

    خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد، سعی کنید هر شب ۳۰ دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.


دلایل علمی بی‌حوصلگی و راهکارهای غلبه بر بی حوصلگی



علل و بهترین درمان بی حوصلگی,درمان بی حوصلگی,کسالت و بی حوصلگی

کسالت و بی حوصلگی

 

کسالت و بی حوصلگی احساسی است که همه اشخاص گه گاه دچار آن می شوند. شدت و تعداد روزهای بی حوصلگی در بعضی اشخاص کم تر و در بعضی بیشتر است ولی آیا تابحال فکر کرده اید که چرا گاهی بی سبب بی حوصله می شوید؟ آیا راهی برای رفع بی حوصلگی خویش پیدا نموده اید؟

معمولاً اشخاص در زمان تنهایی، غم، عصبانیت، نگرانی، خواب ناکافی، اضطراب و... دچار کم حوصلگی میشوند ، ولی گاهی همه چیز بر وفق مراد است و شما نمی دانید چرا بی حوصله هستید!

 

علت بی حوصلگی های بی دلیل چیست؟!

اشخاص خستگی را به صورت متفاوت تشخیص میدهند و تجربه می کنند. در بعضی موارد، ملالت امکان دارد بدین دلیل اتفاق بیفتد که:

 

- استراحت ناکافی و یا تغذیه نامطلوب

- سطوح پائین تحریک ذهنی

- عدم انتخاب و یا کنترل فعالیت های روزانه تان

- نداشتن تفریحات گوناگون

- درک ضعیف زمان

 

علل و بهترین درمان بی حوصلگی,درمان بی حوصلگی,کسالت و بی حوصلگی

علل و درمان بی حوصلگی

 

ممکن است شما یا کودک موقع درگیر شدن در یک فعالیت، ملول شوید، به این خاطر:

- از دست دادن علاقه

- دستورالعمل های گیج کننده

- ترس از اشتباه

- تکرار فعالیت برای مدتی بسیار طولانی

 

چند علت عمده بی حوصلگی عبارتند از:

 

یکنواختی ذهن

بی حوصلگی گاهی ریشه در خستگی ذهنی (Mental fatigue) داشته و ناشی از تکرار و بی اعتنایی به جزئیات و وظیفه ها است. هر تجربه ای که قابل پیش بینی بوده و تکراری می شود، میتواند خسته کننده شود.

 

به طور کلی، تکرار بی اندازه از یک چیز و تحریک بی اندازه میتواند از عوامل عمده پیدایش شرایط بی حوصلگی باشد. بدین ترتیب حس خستگی و ضعف در شخص ایجاد می شود.

 

شکل چینش منزل

در صورتی که به دنبال وقت ها شاد هستید و میخواهید از حالت کسالت و بی حوصلگی خارج شوید، بهتر است که برای تنوع، شکل چینش منزل خویش را تغییر دهید.

 

با این کار، تغییر زیادی در نزدیکی ایجاد شده و در نتیجه در روحیه شما هم تغییراتی ایجاد خواهد شد. مثلا میتوانید رنگ دیوارها را تغییر داده و از رنگ های ارامش بخش مثل آبی استفاده کنید تا از فشار و اضطراب شما کم کند.

 

علل و بهترین درمان بی حوصلگی,درمان بی حوصلگی,کسالت و بی حوصلگی

درمان بی حوصلگی

 

نبود تنوع در زندگی

معمولاً افرادی که احتیاج زیادی به تازگی ، تنوع و هیجان دارند بیشتر در معرض بی حوصلگی و کسالت قرار می گیرند. اشخاص برون گرا جزء آن گروه افرادی هستند که احتیاج به تحریک بیرونی دارند؛ به همین علت آن ها بسیار مستعد بی حوصلگی هستند و تنوع طلبی و ریسک پذیری راهی برای درمان کسالت در این اشخاص است.

 

احتیاج به نوآوری

برخی از اشخاص بیش از افراد دیگر خسته و بی حوصله می شوند. افرادی که بیشتر نیازمند انرژی، هیجان و تنوع هستند، بیشتر در معرض خستگی و بی حوصلگی هستند.

 

این گونه اشخاص حس می کنند که دچار یکنواختی شده و دیگر چیزی آنها را شاد نمی کند. احتیاج به تحریک خارجی در این اشخاص مدام وجود داشته و ابتکار موقع جستجوی کارهای جدید و ریسک پذیری در این اشخاص به مقدار زیادی مشاهده می شود.

 

راهکارهای غلبه بر بی حوصلگی و بی حالی 

بنابراین برای مبارزه با این روحیه و کاهش یا از بین بردن آن، باید باتوجه به هر یک از عوامل تاثیرگذار، راه و شیوه مطلوب و راهکار عملی خاصی را اتخاذ کرد.

 

علل و بهترین درمان بی حوصلگی,درمان بی حوصلگی,کسالت و بی حوصلگی

راهکارهای غلبه بر بی حوصلگی

 

به این منظور به نکات و مطالب زیر توجه کنید:

تلاش کنید هر از چند گاهی در زندگی خویش تغییراتی، هر چند جزیی، ایجاد کنید.

بی کاری و فقدان فعالیت یک عامل مهم در ایجاد بی حوصلگی است. دست بکار شوید با نشستن و به نقطه ای خیره شدن چیزی عوض نمی شود. برخیزید و به کاری مشغول شوید.

 

احساس پوچی و این عقیده که زندگی، شغل و فعالیت های شما بی معنی است، می تواند شما را تا مرز افسردگی پیش برد. شما نباید زندگی خویش را یک دایره بی انتها و مقصود بدانید. این وظیفه خود شماست که به زندگی خویش معنی بخشید.


https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/scientific8-reasons-boredom.html

تاب آوری چیست و چگونه آن را تقویت کنیم؟


تاب آوری,تاب آوری چیست,ویژگی‌های افراد تاب آور

تاب آوری چیست

 

تاب آوری ظرفیتی برای مقاومت در برابر استرس و فاجعه است. روانشناسان همیشه سعی کرده اند که این قابلیت انسان را برای سازگاری و غلبه بر خطرو سختی ها افزایش دهند. افراد و جوامع میتوانند حتی پس از مصیبت های ویرانگر به بازسازی زندگی خود بپردازند. تاب آور بودن به این معنا نیست که از این طریق بتوانید زندگی بدون تجربه استرس و درد را داشته باشید.

مردم پس از گرفتار شدن در مشکلات و از دست دادن ها به احساس غم، اندوه و طیف وسیعی از احساسات دیگر می رسند. مسیر دستیابی به انعطاف پذیری از طریق کار و توجه بر روی اثرات استرس و وقایع دردناک ایجاد میشود.

 

ارتقاء تاب آوری منجر به رشد افراد در به دست آوردن تفکر و مهارت های خود مدیریتی بهتر و دانش بیشترمیشود. همچنین تاب آوری با روابط حمایتی والدین، همسالان و دیگران و همچنین با باورهای فرهنگی و سنتی به افراد برای مقابله با ضربه های غیر قابل اجتناب زندگی کمک تاب آوری در انواع رفتار ها، افکار واعمال میتواند آموخته شود.

 

تاب آوری,تاب آوری چیست,ویژگی‌های افراد تاب آور

ویژگی‌های افراد تاب آور

 

افراد تاب آور چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

احساس ارزشمندی 

پذیرفتن خود به عنوان فردی ارزشمند و احترام قائل شدن برای خود و توانایی هایشان. بی قید و شرط دوست داشتن و سعی در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آنها و از طرف دیگر شناخت نقاط ضعف خود و کتمان نکردن آنها. علاوه بر آن سعی می کنند که این نارسایی ها را با واقع بینی بر طرف کرده و در غیر این صورت با این ویژگی ها کنار می آیند.

 

مهارت حل مسئله

مهارت حل مسئله  یکی از مهارتهایی است که افرادی که تاب آوری بالا دارند به خوبی به ان مسلط هستند. این افراد در مقابل شرایط مختلف انعطاف پذیر می باشند و توانایی بالایی در پیدا کردن راه حل های مختلف درباره یک موقعیت یا مسئله خاص دارند. همچنین توانایی ویژه ای در تجزیه و تحلیل واقع بینانه مشکلات شخصی و پیدا کردن راه حل های کارساز برای حل و فصل مشکلاتی که به آسانی و سریع حل نمی شوند، دارند. 

 

کفایت اجتماعی 

این دسته از افراد مهارت های ارتباط با دیگران را خیلی خوب آموخته اند.آنها می توانند در شرایط سخت هم شوخ طبعی خودشان را حفظ کنند، می توانند با دیگران صمیمی شوند و درمواقع بحرانی از حمایت اجتماعی دیگران بهره ببرند؛ ضمن اینکه این گونه آدم ها می توانند سنگ صبور خوبی باشند، وقتی برایشان حرف می زنید خوب گوش می دهند و خودشان را جای شما می گذارند.

 

در ضمن آنها طیف وسیعی از مهارت ها و راهبردهای اجتماعی شامل مهارت های گفتگو، آمادگی برای گوش دادن به دیگران واحترام گذاشتن به احساسات و عقاید دیگران که در تعاملات اجتماعی بسیار مهم است را دارا هستند.

 

افراد تاب آور شبکة حمایتی و عاطفی محکمی دارند . چنین ارتباطاتی به آنها کمک می کند، درباره نگرانی ها و چالش های خود با کسی صحبت کنند، از مشورت، همدلی و همراهی آنها بهره مند شوند، راه حل های جدید را کشف کنند و در مجموع از لحاظ روانی احساس قدرت و آرامش کنند.

 

خوش بینی 

اعتقاد راسخ به اینکه آینده می تواند بهتر باشد ، احساس امید و هدفمندی و باور به اینکه می توانند زندگی و آینده خود را کنترل کنند و موانع احتمالی نمی تواند آنها را متوقف سازد.

 

همدلی 

تاب آورها دارای توانایی برقراری رابطه توام با احترام متقابل با دیگران هستند که موجب به هم پیوستگی اجتماعی یعنی احساس تعلق به افراد، گروه ها و نهادهای اجتماعی می شود.

 

اعتماد به نفس

بدون اعتماد به نفس، در شرایط سخت و بحرانی مفلوب خواهیم شد. حتی اگر مهارت های قوی در هر کاری داشته باشیم. اعتماد به نفس از بزرگترین مهارت هایی است که هرکسی باید به دستش بیاورد.

 

تاب آوری,تاب آوری چیست,ویژگی‌های افراد تاب آور

مهارت تاب آوری

 

مهارت تاب آوری و تحمل سختی آموختنی است یا ارثی؟

تاب آوری آموختنی است. شاید فکر کنید افراد تاب آور از بن و ریشه این گونه به دنیا آمده اند و قابلیت تطابق و انعطاف پذیری بالایشان، خدادادی است؛ اما این برداشت، غلط است. ویژگی تحمل بالا و قابلیت تطابق، یک مهارت است که می شود آن را آموخت. همانطور که قهرمانان المپیک، از شکم مادر، قهرمان زاده نشده اند.

 

تاب آوری در هر سن و در هر سطحی رخ می تواند رخ دهد و سازه ای شناختی و قابل آموزش است؛ یعنی تاب آوری پدیده ای ذاتی نیست. بلکه از طریق تمرین، آموزش، تلاش، یادگیری وتجربه حاصل می شود. پس اگر فکر می کنید تاب آوری کمی دارید، می توانید آن را تقویت کنید و مهارت های خود را برای تاب آور شدن پرورش دهید.


لیست بهترین هدیه ها برای مردان خاص پسند

خرید هدیه همیشه یکی از چالش‌های مهم برای خانم‌ها است. خرید هدیه ارزشمند برای آقایان کمی مشکل است. گاهی اصلا نمی‌دانید چه چیزی برای آقایان مناسب است و با دیدن چه هدیه‌ای شاد می‌شوند. در چنین مواقعی، باید علایق، سلایق، خواسته‌ها و نیازهای آقایان را تصور کنید و ازطریق آن‌ها بهترین هدیه را تهیه کنید. در ادامه، راهنمای جامعی از خرید هدیه ارزشمند برای آقایان ارائه می‌کنیم. با مشاهده لیست بهترین هدیه ها برای مردان می‌توانید خرید موفقی داشته باشید.


معمولا، شناخت شما نسبت به همسرتان خیلی زیاد است. پس می‌توان گفت که با خیالی آسوده می‌توانید بهترین هدیه را انتخاب کنید و از دیدن ذوق و شوق همسرتان لذت ببرید. معمولا، خرید هدایایی که نیاز آقایان را برطرف می‌کند، لذت زیادی به آن‌ها هدیه می‌کند. با دقت در این لیست، می‌توانید هدیه ای خاص برای روز مرد، جشن تولد و یا سالگرد ازدواج‌تان، تهیه کنید. در ادامه لیست بهترین هدیه ها برای مردان را مشاهده می‌کنید. در این بخش، به بهترین هدایایی که برای همسرتان می‌توانید بخرید، اشاره می‌کنیم.


 


حتما بخوانید : چطور برای کودکان هدیه تولد بخریم؟ چه هدیه ای برای کودکان جذاب است؟


 


1-کتاب برای هدیه به همسر

1-کتاب برای هدیه به همسر


طبق آمار سر انگشتی، خرید کتاب در صدر لیست بهترین هدیه ها برای مردان قرار دارد. کتاب بهترین هدیه برای مردان علاقه‌مند به مطالعه است. اگر همسرتان عاشق کتاب و مطالعه است، یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای هدیه تولد دراختیار شما است، کتاب است. بهترین کتاب برای هدیه به مردان، کتابی است که با روحیات و علایق آن‌ها سازگار باشد.


 https://saripan.ir/best-gift-for-men/


حتما بخوانید : بهترین و جذاب ترین ایده های تزیین هدیه


 


2-دستبند چرم و طلا برای هدیه به همسر

دستبند چرم و طلا برای هدیه به همسر


یکی از ایده‌های فوق‌العاده جهت تهیه هدیه برای همسر، خرید دستبند چرم و طلا است. این هدیه نیز رتبه خوبی در لیست بهترین هدیه ها برای مردان دارد. معمولا، طرح های مختلفی برای این دستبندها وجود دارد. اگر خلاقیت زیادی به‌خرج دهیه، می‌توانید طرح موردعلاقه خودتان را سفارش دهید و هدیه‌ای عاشقانه، خاص و جذاب به همسرتان هدیه دهید.

چگونگی نگهداری از منزل در فصل پاییز

ملحفه های زمستانی را از انبار بیرون بیاورید

تغییر رنگ و افتادن برگ ها علامت وظایف مهمی برای شما در خانه و باغچه تان است. اطمینان حاصل کنید که فضای خانۀ شما برای یک چرت بلند زمستانی آماده است. انجام این کار با یادآوری های ساده ای دربارۀ نگهداری از منزل آسان است.

اگر شما تختخواب های گرم و نرم را دوست دارید، ملحفه های نخی سبک خود را به به پارچه های فلانل تمام نخ تبدیل کنید و روتختی سبک وزن خود را با ملحفه ای سنگین تر معاوضه نمایید.

چگونگی نگهداری از منزل در فصل پاییز

کاور وسایل خانه را هر هفته جارو برقی بکشید

برداشتن گرد و خاک از مبلمان خانه آنها را به بهترین شکل خود نشان می دهد. برای این کار، سر مخصوص تمیز کردن کاور جاروبرقی را استفاده نمائید. کاورهای ظریف را با استفاده از یک توری هنگام کشیدن جاروبرقی محافظت کنید تا پارچه توسط لوله جاروبرقی بلعیده نشود.

 

رسیدگی به پنجره

تعویض پرده های سبک تابستانه با پرده های سنگین تر جلوی آلودگی ها را می گیرد و رنگ مایه ای زیبا برقرار می نماید که برای پاییز مناسب تر است.

 

تقسیم گیاه های چند ساله که در بهار شکوفه می کنند

تقسیم کردن این گیاهان قبل از گل دادن به آنها امکان می دهد انرژی بیشتری به خواباندن ریشه هایشان اختصاص دهند. این کار را قبل از اولین یخبندان انجام دهید.

چگونگی نگهداری از منزل در فصل پاییز

برگ های حیاط را جارو کنید

همچنان که برگ ها می افتند، مرتباً آن را جارو کنید تا سلامت چمن حفظ شود؛ سپس برگ ها را ریز ریز کرده و آن را به تودۀ کودهایتان اضافه کنید.

 

بررسی دقیق آشپزخانه

جایگزینی ادویه هایی که بیش از شش ماه نگهداری شده اند یا عطر خود را از دست داده اند، و پر کردن انبار از محصولات اساسی مثل آرد و شکر.