آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

قانون ۱۵ دقیقه چیست و چه کاربردی دارد؟

قانون ۱۵ دقیقه ای که به آن قانون ۱۵ دقیقه ای ژاپن نیز گفته می شود ، یکی از قوانین برنامه ریزی زندگی است که تأکید می کند انجام کارهای بزرگ با قدم های کوچک امکان پذیر است.

آیا اهداف زندگی و تصمیمات مهم خود را به لحظه مناسب موکول می کنید؟ و زمان مناسب وقتی است که سرتان آنقدر تنها باشد که دیگر کاری برای انجام دادن وجود ندارد و سپس یک باره به قله موفقیت صعود می کنید؟

شما ممکن است هر از چند گاهی اهداف جدیدی تعیین کنید ، اما تعلل فقط واکنش به آنها است و متأسفانه تعلل و تأخیر برای شما عادت شده است. یکی از راه های ترک عادت بد ۱۵ دقیقه است. روشی که ژاپنی ها برای رسیدن به موفقیت و ثروت از آن استفاده می کنند. ۱۵ دقیقه آنقدر کوتاه است که هیچ کس نمی تواند خود را بهانه کند و بگوید که من هر روز وقت زیادی برای به تعویق انداختن کار ندارم.
به دست آوردن ثروت ، گسترش روابط اجتماعی و بهبود روابط صمیمی ، تزکیه و مراقبه ، کاهش وزن ، یادگیری زبان خارجی و … برخی از اهدافی است که قانون پانزده دقیقه به خوبی به آنها دست می یابد.

مراحل اجرای قانون ۱۵ دقیقه

تمرکز اصلی قانون ۱۵ دقیقه ای این است که هر کس توانایی انجام هر کاری را که دوست دارد در فواصل ۱۵ دقیقه ای داشته باشد. کافی است ۱۵ دقیقه و هر روز حتی یک دقیقه بیشتر کار کنید تا به هدفی که در ذهن دارید برسید. بعد از ۱۵ دقیقه کار را متوقف کنید و البته اگر بخواهید و نیاز دارید به کار خود ادامه دهید.
قانون ۱۵ دقیقه ای در ۶ مرحله اجرا می شود:

  1. ۱٫ تمرکز کنید و اعتماد به نفس ایجاد کنید
  2. ۲. تعیین هدف
  3. ۳٫ به مدت ۱۵ دقیقه برنامه ریزی کنید
  4. ۴٫ تمام تجهیزات مورد نیاز برای شروع کار را آماده کنید
  5. ۵- فعالیت مورد نظر را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید
  6. ۶٫ به خودتان پاداش دهید و تشویق کنید

تصمیم بگیرید

تصمیم گیری مهمترین گام در راه اندازی هر شغلی است. دستیابی به اهداف و منافع تنها پس از عزم دقیق و تصمیم گیری قاطع حاصل می شود. تصمیمات باید واقع بینانه باشد. اطمینان حاصل کنید که تصمیمی که می گیرید درست است. در واقع ، “تصمیم گیری” آنقدر مهم است که شما باید درباره آن تصمیم بگیرید.
بنابراین ابتدا پانزده دقیقه وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید چه فعالیتی می خواهید.
بیشتر بخوانید: مهارت تصمیم گیری چیست؟ + تعاریف و تکنیک ها

از کلمات مثبت استفاده کنید

به یاد داشته باشید که برای رسیدن به اهداف خود از زبان مثبت استفاده کنید. به جای اینکه بگویید: “کاری نمی توانم انجام دهم”. بگویید ، “من می توانم آن را انجام دهم.” به تعویق انداختن افراد را فقیر ، چاق و ناراضی می کند ، بنابراین هیچ بحثی برای مفید بودن تأخیر وجود ندارد.
وظایف خود را با فواصل ۱۵ دقیقه تنظیم کنید. حتی اگر آن را در ۱۵ دقیقه اول برنامه ریزی کنید ، کار دشواری است که همیشه از انجام آن اجتناب کرده اید.
به جای گفتن “من می خواهم کاری انجام دهم” از اصل “من می خواهم” استفاده کنید. این بخشی از زبان مثبتی است که باید استفاده کنید. به عنوان مثال ، به جای اینکه بگویید: “من می خواهم ایتالیایی صحبت کنم.” بگویید ، “من می خواهم ایتالیایی بخوانم.”
بیشتر بخوانید: مثبت اندیشی می تواند زندگی شما را تغییر دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد