آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

آرتیست بیوتی

معرفی بروزترین لوازم آرایشی و بهداشتی

کم کردن حجم عکس چگونه حجم عکس رو کم کنیم؟

کاهش اندازه تصویر بدون افت کیفیت یکی از اصلی ترین نگرانی های مدیران سایت و صاحبان سایت است. بعضی اوقات تصاویر بیش از هزار کلمه دارند.

به همین دلیل است که استفاده و محبوبیت آنها در دنیای وب بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. امروزه ، تب فناوری به سرعت در حال رشد است و به وضوح می توانیم تأثیر آن را بر صنعت گرافیک ببینیم.

اما یکی از اصلی ترین مشکلات استفاده از تصاویر در صفحات ، حجم زیاد آنهاست. البته یک فرمول ساده وجود دارد که می گوید هرچه کیفیت تصاویر بالاتر باشد ، حجم آنها نیز بیشتر است.

ما تصمیم گرفتیم این قانون را نقض کنیم و به شما یاد دهیم که چگونه اندازه عکس های آنلاین و آفلاین را کاهش دهید.

کاهش اندازه عکس: ساده ترین راه برای کاهش اندازه عکس به صورت آنلاین

کاهش اندازه تصویر بدون افت کیفیت یکی از اصلی ترین نگرانی های مدیران سایت و صاحبان سایت است. بعضی اوقات تصاویر بیش از هزار کلمه دارند. به همین دلیل است که استفاده و محبوبیت آنها در دنیای وب بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

امروزه ، تب فناوری به سرعت در حال رشد است و به وضوح می توانیم تأثیر آن را بر صنعت گرافیک ببینیم. اما یکی از اصلی ترین مشکلات استفاده از تصاویر در صفحات ، حجم زیاد آنهاست. البته یک فرمول ساده وجود دارد که می گوید هرچه کیفیت تصاویر بالاتر باشد ، حجم آنها نیز بیشتر است.

ما تصمیم گرفتیم این قانون را نقض کنیم و به شما یاد دهیم که چگونه اندازه عکس های آنلاین و آفلاین را کاهش دهید.

ابتدا می خواهیم انواع مختلف قالب های دیجیتالی تصویر را به شما معرفی کنیم. زیرا کاهش اندازه عکس ها به آشنایی با قالب های تصویر نیاز دارد. تصاویر در دنیای دیجیتال به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

پتصاویر برداری

به طور خلاصه ، تفاوت بین تصاویر بردار و پیکسل در این است که تصاویر پیکسل از نقاط کوچکی تشکیل می شود که پیکسل نامیده می شوند و با تطبیق این نقاط تشکیل می شوند.

اما در تصاویر برداری با ریاضیات و فرمول های ریاضی سر و کار داریم. یعنی خطوط موجود در آنها یک بردار داده را تشکیل می دهند و اطلاعات تصویر در داخل این بردارها تعریف می شود.

هر دو نوع تصویر توسط انجمن گرافیک پذیرفته می شوند و اصولاً توسط گرافیست ها طراحی و استفاده می شوند. اما اکنون استفاده از تصاویر برداری کمتر از تصاویر پیکسلی در وب استفاده می شود.

رایج ترین قالب های تصویر در وب

اندازه تصویر را کاهش دهید

چندین فرمت برای تصاویر دیجیتال وجود دارد. هر یک از این قالب ها دارای مزایا و معایبی هستند. به عنوان مثال ، اگر فیلم ویدئویی حرفه ای را با دوربین ضبط کنید ، قالب احتمالاً خام یا حصبه ای خواهد بود.

یا انیمیشن هایی که در وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید معمولاً در قالب gif استفاده می شوند. ما در دنیای وب به طور عمده با سه نوع قالب سروکار داریم:

فرمت Png: به طور کلی تصاویر با فرمت png از کیفیت بالایی برخوردار هستند. زیرا در این قالب فشرده سازی نسبتاً کمتری انجام می شود. استفاده از این قالب بیشتر برای تصاویری که به طور شفاف استفاده می شوند مفید است. همچنین از طیف گسترده ای از رنگ ها پشتیبانی می کند.

قالب Jpeg یا jpg: برای دانستن این قالب لازم نیست که یک طراح گرافیک باشید. زیرا این قالب یکی از رایج ترین قالب ها برای تصاویر دیجیتالی است. دلیل محبوبیت این قالب در دنیای وب فشرده سازی بالا و کیفیت قابل قبول آن است.

قالب Gif: امروزه استفاده از تصاویر متحرک در شبکه های اجتماعی و سایت ها بسیار محبوب شده است. بیشتر این تصاویر متحرک با فرمت gif هستند اما از این قالب برای تصاویر ثابت نیز می توان استفاده کرد.

قالب Svg (گرافیک برداری مقیاس پذیر): تصاویر در این قالب برداری و مقیاس پذیر هستند. امروزه استفاده از این تصاویر در دنیای وب در حال گسترش است. مزیت استفاده از این تصاویر مقیاس پذیری و حجم بسیار کم آنهاست.

چرا در دنیای وب کم کردن حجم عکس بسیار با اهمیت است؟

پس از ظهور رایانه و جامع بودن آن ، مشکل کمبود حافظه به یکی از اصلی ترین نگرانی های کاربران تبدیل شده است. اگرچه طی سالیان گذشته فناوری های ذخیره سازی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و حجم تجهیزات ذخیره سازی افزایش یافته است ، اما مشکل حافظه همچنان پابرجاست. تصاویر بزرگ به سرعت حافظه را پر می کنند.

همچنین استفاده از عکس های با کیفیت در دنیای اینترنت باعث مصرف پهنای باند زیاد و در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری سایت ها می شود. گوگل مدت هاست اعلام کرده است که سرعت بارگذاری سایت پارامتر بسیار مهمی در سئو سایت و بنابراین رتبه بندی سایت است.

از طرف دیگر ، می دانیم که حجم اینترنت به بیشتر کاربران محدود می شود. حال اگر سایتی داشته باشیم و صفحات آن را پر از عکس های بزرگ و سنگین کنیم ، قطعاً این پارامتر ارزشمند را از دست خواهیم داد و علاوه بر مصرف پهنای باند و کاربران ، از سرعت سایت و در نهایت سئو آن می کاهد.

چه ابزارهایی برای کم کردن حجم عکس وجود دارند؟

امروزه الگوریتم های مختلفی برای کاهش اندازه تصاویر بدون به خطر انداختن کیفیت ساخته شده است. برنامه نویسان می توانند از این الگوریتم ها به روش های مختلف استفاده کنند.

به عنوان مثال ، یکی از رایج ترین ابزارها برای کاهش اندازه تصویر ، نرم افزار فشرده سازی است. این بدان معناست که شما می توانید یکی از نرم افزارهای موجود در این قسمت را انتخاب کرده و بر روی دستگاه خود نصب کنید.

ابزار دیگر برای کاهش اندازه تصاویر سایت ها هستند. امروزه ، برنامه های کاربردی وب سایت بسیار متنوع هستند و تقریباً همه مناطق را پوشش می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد